سهم آگهيهاي تلويزيوني در مصرفگرايي

سالهاست كه ديگر نميتوان نقش تبليغات را در خريد كالاها و استفاده از خدمات ناديده گرفت. اگرچه تبليغات ابزاري براي اطلاعرساني هستند اما همين ابزار گاه در خدمت سرمايهداري قرار گرفته و اهداف آنها را محقق ميكنند.
سالهاست كه ديگر نميتوان نقش تبليغات را در خريد كالاها و استفاده از خدمات ناديده گرفت. اگرچه تبليغات ابزاري براي اطلاعرساني هستند اما همين ابزار گاه در خدمت سرمايهداري قرار گرفته و اهداف آنها را محقق ميكنند. از سوي ديگر با فراگير شدن شبكههاي تلويزيوني داخلي و ماهوارهاي، نوع ديگري از تبليغ نيز در خدمت سرمايهداران قرار گرفته است؛ به اين معنا كه تبليغات رسانهاي ديگر تنها يك مونولوگ براي معرفي كالا نيستند؛ بلكه چنان در لايههاي مختلف فرهنگ و هنر نفوذ كردهاند كه به سختي ميتوان تبليغ و معرفي كالا را از اشاعه و رواج آن تفكيك كرد.
.........................................