حداد عادل :
درحاكميت اصلاح طلبان طرد شدگان از سوي امام بر سر كار آمدند
 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس گفت:پس از سال‌ 76 عده‎اي به سمت كساني كه امام(ره) آنها را كاملاً طرد كرده بود رفتند و كساني كه مبلّغ جدايي دين از سياست بودند، دوباره جان گرفتند.

 

به نقل از نشريه پنجره غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در مصاحبه با اين نشريه اظهار داشت: روز اول كه هاشمي رفسنجاني مي‎خواست كابينه‎اش را به مجلس معرفي كند، گفت: من يك كابينه‌ كار معرفي مي‎كنم، درواقع خواست بگويد اين جنگ و جدال بر سر اقتصاد دولتي و بازار را كنار بگذاريد، اكنون كشور احتياج به سازندگي دارد ما اكنون بايد كشور را بسازيم و اين هم چيزي نبود كه بگوييم حالا چپي‎ها مخالف بودند يا راستي‎ها. وي هم براي اين‎كه از همه‎ نيروها استفاده كند، تقريباً نيمي از اعضاي دولت خود را از جريان موسوم به راست و نيمي ديگر را از جريان موسوم به چپ انتخاب كرد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از صحبتهايش به فضاي دوران رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و بي‌توجهي به مقوله فرهنگي پرداخت و گفت‌: اما آن چه مهم است اين است كه اين سازندگي، قدري فضا را براي كار فرهنگي تنگ كرد و اگر قرار باشد نقدي بر دوران 8 ساله‎ رياست‎جمهوري هاشمي رفسنجاني داشته باشيم اين است كه ايشان آن‎قدر روي سازندگي متمركز شد كه به جنبه‌هاي فرهنگي انقلاب، آن‎طور كه بايد، رسيدگي نشد.
حداد عادل در ادامه به مسائل و مشكلات سياسي پبش آمده پس از سال‌ 76 پرداخت و تصريح كرد: مسائل سياسي كشور از 76 به بعد پديد آمد كه در واقع آخر دهه‌ دوم و آغاز دهه‌ سوم بود. شما مي‎بينيد كه دعوا بر سر شيوه‌ مديريت اقتصادي نيست، دعوا بر سر مفاهيم اصلي انقلاب است يعني عده‎اي به سمت كساني كه امام(ره) آنها را كاملاً طرد كرده بود رفتند. شما مي‌بينيد كه كساني كه مبلّغ جدايي دين از سياست بودند، دوباره جان گرفتند و در تمام دوران دفاع مقدس، چون اين‎ها اهل جبهه و جنگ نبودند و اعتقادي هم نداشتند، حالا وارد عرصه و صحنه شده بودند و بحث جدايي دين از سياست را طرح كردند و ما هم به‎ويژه بعد از دوم خرداد ديديم كه آن زمزمه‎هايي كه در فلان مجله يا فلان محفل هفتگي وجود دارد اينها تبديل شد به صحبت كساني كه معاون وزير بودند و در حاكميت تحت عنوان جامعه‎ مدني،روزنامه‌هايي را منتشر كردند كه موجب حيرت همگان بود.
رييس مجلس هفتم شوراي اسلامي جريان اصولگرايي را چيزي جز انديشه و آرمان‎هاي اصلي و اوليه‎ انقلاب و امام ندانست و تاكيد كرد: بعد از جريان دوم خرداد نياز به يك بازسازي و بازتعريف از گفتمان امام (ره) احساس مي‎شد و نيروهاي مخلص و وفادار به امام و انقلاب به سوي يك گفتماني رفتند كه اسمش را اصولگرايي گذاشتند.
وي بر اينكه اصولگرايان نبايد اين راه را گم كنند خاطرنشان: اصول‎گرايان براي اين‎كه راه را گم نكنند بايد فراموش‎كار نباشند يعني بايد دائماً اين تجربه‎ تلخ سال‎هاي قبل در خاطرشان باشد، يعني بايد از ياد نبرند كه اين اصول‎گرايي براي چه به وجود آمد. اين حقيقتي است كه مي‎تواند همه‎ ما را علي‎رغم همه‎ اختلاف سليقه‎هايي كه داريم، حول يك محور جمع كند .
وي افزود:ما بايد يك لحظه هم آن خطري را كه انقلاب را تهديد ‎كرد و باعث تولد اصول‎گرايي شد، فراموش نكنيم و بايد همه‎ ما مراقب ملاك‎هاي اصول‎گرايي و تطبيق آن با عمل‎كرد دوستانمان باشيم به اين معني كه بايد در قبال رفتار اصول‎گرايانه‎ ديگر بازيگران سياسي نيز انصاف و حق‎طلبي داشته باشيم.