رحيمپور ازغدي : تجددزدهها تنها به بخش عياشي تمدن غرب توجه دارند

عضو شوراي انقلاب فرهنگي گفت: افراد تجددزده غربي در كشور تنها بخش مفتخوري و عياشي فرهنگ غرب را گرفتهاند.
حسن رحيمپور ازغدي امروز در مراسم افتتاحيه دوازدهمين اردوي طرح ولايت نخبگان بسيج دانشآموزي افزود: بنا به فرمايش امام خميني (ره)، برخي خطي را مبني بر پيشرفت غرب در نتيجه كنار گذاشتن دين، اخلاقيات و حجاب را در تمامي عرصهها دنبال ميكنند كه اين فريب بزرگي است.
وي خاطرنشان كرد: بخشي از پيشرفت غرب باوجود استعمار و غارت كشورهاي ديگر بهدليل برنامهريزي، تلاش و مطالعه بوده است.
اين مدرس دانشگاه ادامه داد: اين در حالي است كه قشر تجددزده تنها بخش مفتخوري، عياشي، شرابخواري، بيحجابي را از فرهنگ غرب ياد گرفتهاند.
وي با بيان اينكه رضا خان علت پيشرفت كشور را در بيحجابي مي دانست بيان داشت: بر اين اساس وي كشف حجاب را در دستور كار خود قرار داد.
وي با اشاره به اعتقاد امام خميني مبني بر عدم تعارض دين و پيشرفت گفت: امام خميني(ره) معتقد بودند كه براي پيشرفت بايد اخلاق انبيا را حفظ كرد و بر اساس آن در تمامي صحنههاي از جمله سياسي، اقتصادي و اجتماعي تلاش كرد.
وي با اشاره به چند اصول انقلاب اسلامي در وصيتنامه رهبر كبير انقلاب ادامه داد: يكي از توطئههايي را كه امام به آن اشاره ميكند كه بعد از انقلاب وسيعتر و در 20 سال اخيرش بيشتر ديده شده و داراي سابقه يك و نيم قرني است تبليغات وسيع غرب مبني بر كنار گذاشتن اسلام توسط تمامي ملت است.
رحيمپور با بيان اينكه اين توطئه به دو شكل انجام ميشود اظهار داشت: يك عده كه ساده هستند و دست خود را به سادگي رو ميكنند معتقد به ارتجاعي بودن دين، متعلق بودن احكام اسلام به 1400 سال پيش و مخالف بودن دين با نوآوري و اينكه دوره دين گذشته، هستند.
وي ادامه داد: بنا بر اعتقادات آنان، براي متمدن شدن بايد دين را كنار گذاشت و دنبال ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و خانوادگي دين نبود و تسليم فرهنگ و زورگوييهاي حاكم بر دنيا شد و تنها بايد به نماز و روزه پرداخت.
وي با اشاره به مخالفت اين گروه با عزت ايراني و اسلام ادامه داد: آنان تسليم كشورهايي كه ارباب ايران ميدانند هستند زيرا معتقدند ايراني نميتواند خودش كار كند و نيز از نظر آنان بايد گفتههايي نظير عدالت، جمهوري اسلامي و پيشرفت با الگوي اسلامي را بايد كنار زد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه گروه دوم مطالب گروه اول را به صورت موذيانه و مودبانه بيان ميكنند اظهار داشت: اين افراد در قالب تبليغات ابلهانه كه داراي ژست دفاع از دين است اهداف خود را دنبال ميكنند.
وي با اشاره يكسان بودن نتايج اين دو تفكر ادامه داد: اين افراد با عنوان اينكه دين امر مقدسي است و قداست آن را بايد حفظ كرد ميگويند كه نبايد دين را وارد سياست كرد.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: آنان براي حفظ قداست دين معتقد هستند كه دين را بايد گوشه طاقچه منزل گذاشت در حالي كه دين تنها در نماز، روزه و حج خلاصه نميشود و بايد در تمامي ابعاد زندگي بشر از جمله سياست، اقتصاد و خانواده بايد دخالت داشته باشد.
وي ادامه داد: اگر قرآن در صحنه باشد به عبارتي چنانچه آيات سياسي، اجتماعي، خانوادهاي و حقوق بشر مطرح شود قداست دين به خطر ميافتد.
وي با اشاره به گفته اين افراد مبني بر زياد شدن دشمنيها با اسلام بهدليل ايجاد حكومت اسلامي در ايران اظهار داشت: امام ميفرمايد اگر اين استدلال درست بود پيامبران اشتباه ميكردند و پيامبر نبايد حكومت اسلامي تشكيل ميداد و پيامبر نبايد براي گسترش اخلاق، معنويت و تربيت انسانها تلاش ميكرد و دهها جنگ بر ايشان تحميل ميشد.
وي ادامه داد: بنا بر فرمايش امام (ره) چنانچه اين استدلال درست بود حضرت علي(ع) چرا بيعت مردم را قبول كرد و حكومت اسلامي تشكيل داد و براي گسترش عدالت سه جنگ به ايشان تحميل شد.
رحيمپور ادامه داد: اگر اين استدلال درست بود چرا بايد منتظر ظهور امام زمان(عج) باشيم و امام زماني كه شعارش عدالت جهاني و رسيدن تمامي افراد بشر به كرامت و انسانيت است كه اين در گرو تشكيل حكومت عدل اسلامي است.
وي ادامه داد: همچنين سياست حضرت علي(ع) كه دفاع از مظلوم و مبارزه با فساد اقتصادي،اجتماعي و اعتقادي سرلوحه آن است، مورد نظر امام خميني است.
وي با اشاره به تقسيمبندي سياست از منظر امام به دو بخش شيطاني و رحماني اظهار داشت: وجه شيطاني سياست متعلق به منافقين و فاسدين كه داراي مشخصاتي نظير ثروت اندوزي و ترك خداپرستي است.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي درباره بعد رحماني سياست گفت: سياست در اين بعد ثروتپرستي و سياست ظالمانه نيست بلكه ضمن دفاع از اخلاقيات و انسانيت، خداپرستي براي خدمت به خلق خدا و سعادت دنيا و آخرت مردم توسط رهبران جامعه است.
وي ادامه داد: در سياست اسلامي مسئوليتها وسيله نه هدف هستند و ارتش و رسانه يك رهبر الهي هدفش الهي و خدمت به خلق است.
وي با اشاره به گفته رهبر كبير انقلاب مبني بر اينكه بايد براي رضاي خدا وارد عرصههاي مختلف شد ادامه داد: در حالي كه در بعد شيطاني سياست هدف بوده و اگر وسيله وسيله باشد براي رسيدن به پول و ثروت است.
رحيمپور درباره شبهات عدهاي مبني بر تعارض دين و تمدن گفت: عدهاي ميگويند كه اسلام متعلق به 1400 سال قبل بوده در حالي كه امام ميفرمايد كه انسان داراي دو بعد ثابت و متغير است.
وي افزود: ابعادي مانند امانتداري، بد بودن دروغ، خيانت، بي رحمي، رباخواري و ظلم كردن وجود دارد كه از هزاران سال گذشته ثابت بوده و متعلق به ذات انسان است و مربوط به زمان خاصي نيست.
رحيمپور با بيان اينكه ابزار و روش در ابعاد ثابت انسان تغيير ميكند اظهار داشت: اصل مساله در اين باره تغيير نميكند.
وي ادامه داد: اسلامي داراي احكام ثابتي است كه مربوط به اين بعد انسان است و در طول زمان تغييري نميكند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره بعد متغير انسان گفت: اسلام براي اين بعد انسان داراي احكامي به نام اجتهاد است كه مجتهد با استفاده از احكام ثابت اسلام اين احكام را بيان ميكند.