IRNON.com
مهدي ماهاني:
گره اصلي داستان «دلنوازان» به دست دكتر زند باز مي‌شود
 

بازيگر نقش «دكتر فرهاد زند» گفت: اين فرد يك پزشك غير متعارف است كه از قضا گره اصلي داستان نيز به دست او باز مي‌شود.


 

مهدي ماهاني درباره نقش دكتر زند در سريال «دلنوازان»‌ اظهار داشت: در اين سريال بايد يك دكتر غير متعارف را به تصوير مي‌كشيدم و هر شب در مدت زمان كوتاه بازي خود، سعي كرده‌ام به اين هدف برسم و بازي خوبي ارائه كنم چرا كه به نظر من، تهيه كننده سينما و تلويزيون وقت ندارد هرشب پاي تلويزيون بنشيند تا بالاخره بازي من را ببيند و از من براي حضور در آثارش دعوت كند. براي همين، من هر شب، در بخش‌هايي از بازي‌ام كه روي آنتن مي‌رود، به گونه‌اي ايفاي نقش مي‌كنم كه نقشم كاملا به چشم بيايد و همان بخش‌هاي 40 ثانيه‌اي هم در ذهن‌ها بماند چون براي من كيفيت كار مهم‌تر از كميت است.
ماهاني درباره نقش خود گفت: دكتر زند اصلا قابل حذف از سريال نيست و كليد اصلي داستان به دست دكتر زند باز مي‌شود. ما در اين سريال اول بعد پرخاشگري اين فرد را داريم، بعد يأس و بعد هم بخش بازگشت به زندگي او را داريم. خوب يك بازيگر به جز اينها به چه فرصت و زماني نياز دارد تا خود را نشان بدهد؟
بازيگر نقش دكتر فرهاد زند در ادامه گفت‌وگو افزود: بعد از آقاي مهام و سهيلي‌زاده كه مرا قابل دانستند كه در اين سريال ايفاي نقش كنم، تشكر مي‌كنم. آنها به من اعتماد كردند تا در اين سريال حضور داشته باشم و خودم را مديون آنها مي‌دانم. چون بازيگران حرفه‌اي بسياري براي اين نقش آمده بودند اما آقاي سهيلي‌زاده كار را به من سپرد. زمان كم بود و من فرصت آزمون و خطا نداشتم و نمي‌توانستم سكانس‌هاي خود را خراب كنم. من يك آدم عادي هستم كه قرار بود نقش يك دكتر غير عادي را بازي كنم.
وي با بيان اين كه قصد دارم بعد از اين كار، حتما يك نقش طنز را ايفا كنم چون فكر مي‌كنم از پس طنز موقعيت خيلي خوب برمي‌آيم، اظهار داشت: من هيچ وقت كليشه نمي‌شوم. مدام در حال تغيير نقش‌هايم هستم و سعي كرده‌ام كه خيلي به تكرار نرسم. دكتر زند يك دكتر 30 ساله است كه تازه از خارج آمده و متأسفانه كاري كه خوب از آب در مي‌آيد و نظر منتقدان را به خود جذب مي‌كند، از سوي برخي مورد نقد شديد قرار مي‌گيرد. البته اگر بخواهيم ايراد بگيريم، دائم مي‌توان ايراد گرفت اما اين منصفانه نيست.
وي با بيان اين كه سهيلي‌زاده كارگردان باكلاسي در حوزه خود است و رگه جوان پسندانه‌اي در كار خود دارد و به جوانان بها مي‌دهد، تصريح كرد: از روزي كه فيلمنامه را گرفتم فقط 4 سكانس بازي داشت اما مطمئن بودم كه مي‌توانم از پس آن بربيايم. خوشبختانه اين بازي به چشم مردم آمد و آن را از عكس العمل‌هاي مردم فهميده‌ام.
وي درباره سابقه كاري خود در سينما و تلويزيون نيز گفت: من اولين كار تلويزيوني‌ام، سريال «سپيد جامگان» به كارگرداني آقاي درويش بود كه در همان اوايل متوقف شد. پس از آن هم در سريال «فرار بزرگ» به كارگرداني محمدحسين لطيفي ايفاي نقش كردم. در آن سال‌ها فيلم‌سازان من را نمي‌شناختند و خودم، خودم را به سينماگران شناختم. كسي دنبال من نفرستاد و پس از آن هم تلاش كردم تا زحمات خود را با انتخاب‌هاي نادرست خراب نكنم.
وي درباره تفاوت بازيگري در سينما و تلويزيون گفت: همه آدم‌هاي سينما از فيلتري رد شده‌اند كه آنها را پخته كرده است. قانون سينما مي‌گويد كسي گاف ندهد چون فرصت آزمون و خطا نداريم. همچنين هزينه‌هاي فيلم بالاست و همه سعي مي‌كنند حرفه‌اي كار كنند تا هزينه‌ها بالا نرود.
وي افزود: اما تلويزيون در ايران جايگاه خاصي دارد. وقتي سريالي در ايران پخش مي‌شود در همان شب‌هاي اول چيزي بالغ بر 50 ميليون نفر آن را مي‌بينند و اگر از اين تعداد 5 ميليون هم در سطح نقد باشند كافي است اما در سينما در خوش‌بينانه‌ترين حالت 3 ميليون نفر يك فيلم را مي‌بينند كه از اين تعداد شايد 300 نفر در سطح منتقد باشند، پس در تلويزيون فضاي نقد و بررسي بيشتري وجود دارد.
وي با بيان اين كه دو فيلم سينمايي «ستايش» و «خيابان 24» از او هنوز اكران نشده،‌ درباره دلايل حضورش در مجموعه «دلنوازان» اظهار داشت: با حضورم در اين سريال خواستم كه پيش زمينه‌اي ايجاد كنم تا مخاطبان با چهره من آشنا شوند و از فيلم‌هايم در سينما استقبال كنند. خوش شانسي ديگرم هم اين است كه در اين فيلم‌هاي سينمايي با بزرگاني نظير جمشيد هاشم‌پور، بهرام رادان، نيكي كريمي، شيلا خداداد و ... هم بازي بوده‌ام و درس‌هاي بسياري از آنها فرا گرفتم.
وي گفت: خواستم كه خالي از طرفدار نباشم و الان از جايگاهم راضي هستم. دوست ندارم چهره‌ام به قدري ديده شود كه مخاطب زده شود.

 

 

گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس