مشروح مناظره كوچكزاده و شكوريراد در نشست سالانه دفتر تحكيموحدت

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه همواره بايد خود را با ميزان خط امام بسنجيم، گفت: تمام برنامهريزيها و ارزيابيها بايد بر مبناي خط امام(ره) انجام شود.
مهدي كوچكزاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و علي شكوريراد عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت پيش از ظهر امروز جمعه 14 اسفند در نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت كه در دانشگاه اميركبير تهران برگزار شد با موضوع "خط امام و نسبت آن با جريانات سياسي و دانشجويي " به مناظره با يكديگر پرداختند. 
در ابتداي اين برنامه شكوريراد گفت: به عنوان نماينده هيچ حزبي در اين مناظره شركت نكردهام هر چند كه بنده اكنون عضو يك حزب هستم و از آن دفاع ميكنم. 
وي با بيان اينكه من براساس سياست موازنه مثبت در اين نشست حاضر شدهام افزود: بنده در سالهاي 82 يا 83 اعلام كرده بودم كه دفتر تحكيم وحدت خاتمه يافته چون به نظرم هيچ جرياني در آن زمان مرام دفتر تحكيم وحدت را به درستي دنبال نميكرد اما در هر صورت اكنون با هر دو طرف در ارتباطم و از اينكه ميبينيم نام دفتر تحكيم وحدت زنده است به خود ميبالم چون در آن سهمي داشتهام. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اينكه براي بررسي نسبت احزاب با معيارهاي خط امام بايد در عنوان و مرام خط امام مروري داشته باشيم اضافه كرد: نام دانشجويان پيرو خط امام كه اولين بار در واقعه تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان در 13 آبان شكل گرفت كه يكي از دانشجويان محسن ميردامادي بود كه حالا در زندان است و پاداش زحمات پيروي از خط امام را اينگونه دريافت ميكند. 
شكوريراد همچنين خاطرنشان كرد: خط امام همان چيزي است كه از رفتار و گفتار ايشان استنباط ميشد يعني تا زمان حيات حضرت امام، دانشجويان با ايشان در ارتباط بودند و خود از سخنان و رفتار امام مسير خود را تعيين ميكردند. 
وي در ادامه به سومين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و يادآور شد: آخرين چيزي كه براي دانشجويان از امام خميني باقي مانده به همان انتخابات برميگردد كه دفتر تحكيم وحدت نيز در آن زمان وارد رقابت انتخاباتي شد و نهايتا در مقابل جامعه روحانيت كه در انتخاباتهاي آن زمان حضور پررنگي داشت قرار گرفت. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با اشاره به اين كه امام خميني در آن زمان روحانيون را از فعاليت سياسي در شهرستانها منع ميكردند اظهار داشت: در همين انتخابات شاهديم كه دانشجويان با برداشتي كه از سخنان و گفتار حضرت امام داشتند وارد رقابتهاي انتخاباتي شدند كه در آن انتخابات جامعه روحانيت در يكسو قرار داشت و مردم، دانشجويان، كارگرها و .... در سويي ديگر. 
شكوريراد همچنين به انشعاب مجمع روحانيون از جامعه روحانيون همزمان با انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: حضرت امام هم اين انشعاب را تأييد كردند و تأكيد داشتند كه دو سليقه بايد در كشور وجود داشته باشد كه بتوانند بر سر 2 تفكر بحث كنند. 
وي همچنين ادامه داد: زمانيكه در موضوع انتخابات مسئلهاي پيش آمد حضرت امام هم نمايندهاي را به عنوان حكم بين شوراي نگهبان و وزارت كشور قرار دادند كه به عملكرد شوراي نگهبان نظارت كند و مانع از زيادهخواهي آنها شود. 
وي با بيان اينكه ما به اين خط امام افتخار ميكنيم خاطرنشان كرد: اين خط امام به دانشجويان استقلال ميدهد و تا زمانيكه حضرت امام در قيد حيات بودند اين مشي و مرام وجود داشت اما بعد از رحلت ايشان برخي از دانشجويان كه پايگاهي در دانشگاه نداشتند دفتر تحكيم را به بهانههاي مختلف به مخالفت با رهبري متهم كردند و حتي ما بر سر نام دانشجويان پيرو خط امام نيز با آنها دچار مشكل شديم. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اينكه در همان زمان شاهد شكلگيري اتحاديههاي موازي با دفتر تحكيم وحدت در كشور بوديم اضافه كرد: در آن زمان طبرزدي به عنوان جريان پشت پرده اين جريانات فعاليت ميكرد اما دفتر تحكيم وحدت به صورت كامل از خط امام دفاع كرد. 
شكوريراد همچنين يادآور شد: البته بنده به برخي اقداماتي كه در سالهاي 76 و 77 در مجموعه دفتر تحكيم وحدت انجام شد نقدهايي دارم و به همين دليل ميگويم كه آنها از نظر مرامي جزو دفتر تحكيم وجدت نيستند. 
وي در پايان اين بخش از سخنانش گفت: چاره درد ممكلت در شرايط كنوني و رهايي از اين بحراني كه وجود دارد تنها بازگشت به خط و انديشه امام است كه در سندي به نام قانون اساسي مدون شده و اجراي بدون تنازل قانون اساسي به معناي واقعي پيروي خط امام خواهد بود. 
در ادامه اين مناظره مهدي كوچكزاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بنده در سال 55 وارد دانشگاه شيراز شدهام اظهار داشت: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تشكلهاي دانشجويي با اسمهاي امروز فعال نبودند اما در همان زمان سازمان دانشجويان مسلمان كه همفكر دفتر تحكيم وحدت بود در دانشگاه شيراز فعاليت ميكرد. 
وي افزود: بنده در سال 71 نيز وارد دانشگاه تربيت مدرس شدم و مدتي را به عنوان دبير انجمن اسلامي اين دانشگاه فعاليت ميكردم. 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بنده به واسطه رفتارها و اعلام نظر حزبي كه آقاي شكوريراد در آن عضويت دارند با خودم عهد كرده بودم كه هرگز با آنها مناظره نكنم چون اساسا با آنها مبناي مشتركي ندارم البته در اين جلسه نيز اميدي به دستيابي به نتيجه مطلوب از اين مناظره ندارم. 
كوچكزاده در ادامه با بيان اينكه عملكرد اين جريان زماني قابل پذيرش ميشود كه صراحتا اعلام كنند ما راه امام را قبول نداريم، متذكر شد: انديشه حضرت امام محكماتي دارد كه تغيير ناپذير است و دليل اين سخن من نيز به اين برميگردد كه امام خميني وصيتنامه خود را نوشته و اعلام كرده كه اين وصيت را براي فردا مينويسم. 
وي همچنين درباره سخنان شكوريراد در خصوص وضعيت ميردامادي به عنوان يكي از دانشجويان پيرو خط امام گفت: اينگونه سخن گفتن اساسا منطقي نيست چون ممكن است هر آدم با سابقه درخشان دچار انحراف شود همانطور كه افرادي را كه پيامبر اكرم به آنها لقب «خير» يا «شمشير اسلام» داده بودند در جنگ جمل مقابل امام علي ايستادند بنده هم كاري به مصاديق ندارم اما اين منطق اشكال دارد. 
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه اينگونه صحبت گفتن عين جاهليت است تصريح كرد: اساسا اينگونه سخن گفتن قابل قبول نيست چون هر فردي ممكن است دچار انحراف شود و بايد در تعريف مسائل سياسي دقت كنيم كه روش غلطي را در پيش نگيريم. 
كوچكزاده با اشاره به سخنان شكوري راد مبني بر برداشتهاي مختلف دانشجويان از رفتار و گفتار حضرت امام اظهار داشت: بنده اين سخن را هم قبول دارم چون در آن زمان تمام جريانهاي منحرف چپ و منافقين نيز ادعاي پيروي از خط امام داشت و خودشان هم برداشتهايي متناسب با حال خود از سخنان خود انجام ميدادند و اساسا اگر اين سخن را قبول كنيم بايد به تعداد انسانها، برداشتهاي مختلفي از يك سخن وجود داشته باشد. 
وي در ادامه سخنان خود به اظهارات شكوريراد در خصوص انتخابات مجلس سوم اشاره كرد و گفت: اينگونه سخن گفتن مورد قبول نيست چون يك زماني يك منطق عقلي مطرح ميشود و يا از منطق نقلي براي اثبات سخنان خود استفاده ميكنيم كه اگر از روش عقلي استفاده شود بايد عين سخنان مورد نظر را بازخواني كنيم تا اشتباهي رخ ندهد. 
كوچكزاده در ادامه اين مناظره به سخنان بهزاد نبوي در يكي از جلسات تبليغاتي انتخابات دوره گذشته اشاره كرد و گفت: در آن جلسه سوالي از آقاي نبوي در خصوص عملكرد اصلاحطلبان و غفلت آنها از خط امام مطرح شد كه آقاي نبوي در پاسخ به اين سوال اعلام كردند كه عملكرد اصلاحطلبان را با اين معيار ارزيابي نكردهايم. 
وي همچنين ادامه داد: اگر خط امام ميزان است بايد تمام برنامهريزيها و ارزيابيها بر همين اساس انجام بگيرد و همواره خود را با آن بسنجيم. 
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين به سخنان شكوري راد در خصوص شوراي نگهبان اشاره كرد و اظهار داشت: اگر ملاك و ميزان حضرت امام است بايد نظر ايشان را در مورد شوراي نگهبان بازخواني و بررسي كنيم. 
شكوريراد در ادامه با بازخواني سخنان حضرت امام در خصوص وظايف شوراي نگهبان با تاكيد بر اجراي احكام اسلامي خطاب به شكوري راد گفت: امام را با محفوظات خودتان تحريف نكنيد و بعد از اين هم اگر شما نقلي را از حضرت امام بدون سند و نوشته مطرح كنيد من آن را رد ميكنم چون قرار است در اين جلسه به نتيجه برسيم. 
در ادامه اين مناظره شكوريراد به سخنان كوچكزاده واكنش نشان داد و گفت: ظاهرا شما در جريان شرايط استثنايي روز نيستيد چون در گذشته انتشار اخبار توسط رسانههايي انجام ميشد كه خود بخشي از موارد را فيلتر ميكردند ولي اكنون رسانهها قيم مردم نيستند و تمام اخبار را منتشر ميكنند تا مردم خودشان آنها را تحليل كرده و به نتيجه درست برسند. 
وي با بيان اينكه بنده جملات حضرت امام را حفظ هستم افزود: در دوران فعاليت دانشجويي پيامهاي حضرت امام را خواندهام همه آنها را حفظ هستم. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت همچنين به سخنان كوچكزاده درخصوص بهزاد نبوي اشاره كرد و گفت: سخناني كه از بهزاد نبوي مطرح كرديد در دفاع از خط امام بود و نشان مي دهد كه وي دغدغه خط امام داريد. 
شكوري راد با بيان اينكه بسياري بنده را ميشناسند و بر همين اساس به سخنانم استناد ميكنم يادآور شد: من نميتوانم مانند آقاي كوچكزاده اين همه اسناد را با خود حمل كنم از طرفي نميتوانم سندي را هم در خانه نگهدارم چون ممكن است از آن سوء استفاده كنند. 
وي در پاسخ به سخنان كوچكزاده كه به وي گفت ميتوانم براي شما صحيفه كامل حضرت امام را بخرم يادآور شد: صحيفه حضرت امام به صورت كامل در اينترنت قابل دسترسي است. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اينكه امام خميني تأكيد داشتند كه بايد به قانون برگرديم اضافه كرد: اگر قانون اساسي زير سوال برود اولين چيزي كه زير سوال ميرود اصل ولايت فقيه است. 
شكوري راد همچنين به سخنان كوچكزاده در خصوص بهزاد نبوي اشاره كرد و يادآور شد: گاهي لازم است براي دفاع از افراد به سوابق آنها استناد كنيم. 
وي در ادامه سخنان خود به عملكرد رئيس جمهور اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از آفات و آسيبهاي جامعه آمار و ارقامي است كه احمدينژاد برمبناي آنها يك گفتمان غلط را ايجاد كرد ولي شما از وي سند نخواستيد. 
وي با بيان اينكه خط امام يك چارچوب سياسي مشخص است اظهار داشت: در آن زمان ما اعتقاد داشتيم كه بايد حرف امام را بپذيريم اما اين تبعيت به عنوان ولي فقيه نبود بلكه بعنوان تجربهاي كه از طرد سياسي ايشان به دست آورده بوديم شكل ميگرفت. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اينكه اعتماد ما به حضرت امام براساس همين رويكرد بود و نه براساس اعتقاد به ولايت فقيه اضافه كرد: بعد از رحلت حضرت امام نميشد اين اعتقاد را به رهبر جديد هم منتقل كرد و همين مسأله نقطه اختلاف بود. 
شكوريراد در همين زمينه تصريح كرد: ما قانون اساسي را قبول داشتيم و رهبري را هم قبول داشتيم اما تفكر ما تفكر حضرت امام بود و من معتقدم در برخي رفتارها نوع رهبري نسبت به زمان حضرت امام تناقض وجود دارد. 
وي با بيان اينكه خط امام همان چيزي است كه از رفتارهاي ايشان برداشت ميشود يادآور شد: اينكه صدا و سيما ميخواهد اتفاقات اخير و جنبش سبز را با حوادث دهه 60 مشابهسازي كند اساسا اشتباه و غلط است. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در همين زمينه به حوادث انتخابات اشاره كرد و گفت: يكي از اشتباهات اخير اين بود كه برخي اين حوادث را انقلاب مخملي ناميدند ولي اكنون به اشتباه خود پي بردهاند اما از اعتراف به اين مسأله خجالت ميكشند و به همين دليل آقاي تاجيك را به تلويزيون آوردند تا سخنان آنان را به شكلي ديگر مطرح كند. 
شكوريراد همچنين اضافه كرد: يكي ديگر از اشتباهات حوادث اخير اين بود كه برخي ميخواستند اين مسائل را با عملكرد منافقين در دهه 60 مشابهسازي كنند كه در آن زمان مردم منافقين را طرد كردند. 
وي در ادامه با مقايسه جمعيت معترضين روز 25 خرداد با جشن پيروزي احمدينژاد در ميدان وليعصر خاطرنشان كرد: جنبش سبز بخشي از جامعه است كه من ادعا ميكنم اكثريت جامعه هستند و نبايد آنها را انكار كرد. 
وي با بيان اينكه چه شده كه اكنون زندانهاي ما از پر از نيروهاي از خط امام پر شده است گفت: چه كردهايم كه همه نزديكان و حتي فرزندان حضرت امام برخلاف مسير ايشان شدهاند. 
جالب است كه از 5 نفر از سران كشور در زمان حيات حضرت امام اكنون 4 نفر در يك سو قرار گرفتهاند. 
شكوري راد در پايان اين بخش از سخنان خود با اشاره به تعطيلي برخي از روزنامهها در سالهاي اخير خطاب به كوچكزاده گفت: شما بايد تعطيلي روزنامه اعتماد را محكوم كنيد تا بفهميم كه شما آزاد انديش هستيد. 
در ادامه اين مناظره كوچكزاده با اشاره به يكي از سخنان شكوريراد مبني براينكه بنده امام خميني را نه به دليل تئوري ولايت فقيه بلكه به دليل عملكرد سياسي شناخته و بعد خط امامي شدم اظهار داشت: اين سخن شما يعني اينكه ولايت فقيه را نپذيرفتهايد. 
وي در ادامه سخنان و مواضع بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در خصوص ولايت فقيه و ولي فقيه را بيان كرد. 
اين نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به شعارهاي ساختارشكنانه جريان عليه اصل ولايت فقيه گفت: طبق گفته امام (ره) هر كس با اصل ولايت فقيه مخالفت كند، مرتد است. 
كوچكزاده ادامه داد: شما مگر نميگوييد امام (ره) را قبول داريد، امام گفته است كه در مسير قانون حركت كنيد و افراد بايد به قانون تمكين كرده و به آن عمل كنند و شما نيز بايد اين رويكرد را داشته باشيد. 
كوچكاده با طرح اين پرسش كه اگر ياران امام يك طرف ايستادند و عدهاي ديگر از ياران امام نيز با آنها مخالفت كرده در طرف ديگري ايستادند چه بايد كرد؟ تصريح كرد: اين مسئله باعث ميشود كه افراد دچار تعارض شوند زيرا ممكن است عدهاي يار امام بوده باشند اما عملكرد امروز آنها با ديگر ياران امام متفاوت باشد. 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأكيد براينكه ما از عدم صداقت آزردهايم،خاطرنشان كرد كه شما امروز بايد بگوييد كه ولايت فقيه را به عنوان يك اصل قانون و جزئي از تفكر امام (ره) قبول داريد كه البته نداريد كه شكوريراد در واكنشن به اين سخن كوچكزاده گفت كه بنده اين حرف را نزدم. 
كوچكزاده با بيان اينكه عيبي ندارد فردي ولايت فقيه را قبول نداشته باشد همانطوري كه صدها هزار نفر در دنيا ولايت فقيه را قبول ندارند، اظهار داشت: اما ولي فقيه شاگرداني مانند سيدحسن نصرالله دارد و در واقع ولايت فقيه در مقابل استبداد و ديكتاتوري ميايستد. 
وي در ادامه آيه 169 سوره آل عمران را قرائت و تفسير مربوط به اين آيات را بيان كرد. 
كوچكزاده در خصوص اين آيات قرآن گفت:طبق اين آيات مؤمنين دو ويژگي دارند ويژگي اول اينكه صراط را انتخاب كرده و ويژگي دوم اينكه در صراط بمانند و مؤمنين كه خدا اجرشان را ضايع نميكند طبق اين آيات كساني هستند كه با وجود تمامي مشكلات بازهم خدا و رسولش را استجابت كنند. 
اين نماينده مردم در خانه ملت تصريح كرد: ميتوان گفت كه اين آيات متعلق به 1400 سال پيش است يا ميتوان اين آيات را مربوط به دوره فعلي نيز دانست. 
كوچكزاده با طرح اين پرسش كه امروز مصداق تبعيت از رسول و خداوند به گفته امام خميني (ره) چيست، خاطرنشان كرد: خدا كه در روزي زمين نيست و پيامبرش نيز 1400 سال پيش از ميان ما رفته است به همين دليل و بر طبق گفته امام (ره) بايد در زمان حال از ولي فقيه تبعيت كرد. 
وي با اشاره مجدد به آيه 169 سوره آل عمران اظهار داشت: طبق اين آيات قرآن كساني اجرشان ضايع نميشود كه در راه مانده و نترسيدند و مانند آقابهزاد كه در مطلبي در روزنامه اعتماد به چاپ رسيد ترس خود از آمريكا را بيان كرد. 
وي ادامه داد: درست است آقا بهزاد (بهزاد نبوي)چريكي پير بود و در كنار امام نيز مبارزه كرد اما وي نبايد بترسد و طبق آيات قرآن همانا شيطان رفقايش را ميترساند. 
كوچكزاده در ادامه تأكيد كرد: اين سخناني كه امروز بعضي افراد مطرح ميكنند سخنان امام (ره) نيست بلكه حرف وادادههايي است كه در خط امام نيستند. 
وي يادآور شد: بنده در دوره بيستودوم خرداد بيشتر از شما براي خاتمي كار كردم اما آن زمان اين سخنان را هنوز نشنيده بودم. 
در ادامه اين مناظره شكوريراد در پاسخ به بخشي از سخنان كوچكزاده گفت: آقاي كوچكزاده ميگويد كه بنده ولايت فقيه را قبول ندارم كه البته اين سخن را نزدم. 
كوچكزاده خطاب به شكوريراد پرسيد كه آيا قبول داريد؟ شكوريراد پاسخ داد، بله. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ادامه داد: ما امام را فراتر از ولايت فقيه قبول داريم يعني غير از شأني كه براي امام در جايگاه ولايت فقيه قائليم امام را بالاتر از اين شأن پذيرفته و قبول داريم. 
وي در خصوص نظريه ولايت فقيه نيز گفت: ديدگاه امام در خصوص اين نظريه در اقليت بود و امام اين ديدگاه را به كرسي نشاند. 
وي اضافه كرد: ولايت فقيه يك نظريه از سوي امام (ره) بود و زماني كه اين نظريه وارد قانون شد اما كساني تصور ميكنند كه اگر ولي فقيه را بالا برده و حتي از قانون نيز بالاتر ببرند، عمل پسنديدهاي انجام دادهاند در حالي كه اينطور نيست زيرا اگر وليفقيه را از قانون بيرون بكشيم تبديل به يك نظريه ميشود. 
شكوريراد با بيان اينكه امام (ره) گفت كه ولايت فقيه ميتواند در تمام شئون قانون بگنجد خاطرنشان كرد: اين مسئله حق حكومت بوده و در تمام كشورها نيز وجود دارد. 
وي افزود: اين مسئله در ايران نيز رعايت ميشود يعني حكومت حق قانونگذاري در تمام سطوح را دارد كه طبق نظر امام (ره) حكومت ميتواند در تمامي سطوح قانونگذاري كند. 
وي با اشاره به اينكه طبق گفته امام ولي فقيه زماني كه شرايط لازم را داشته باشد، ميتواند حكومت كند اظهار داشت: زماني ولي فقيه ميتواند حكومت كند كه مردم وي را بخواهند و زماني كه ولي فقيه ديكتاتوري كند خودبهخود عزل خواهد شد. 
وي ادامه داد: بايد ولي فقيه را در قانون اساسي حفظ كرد و اگر ولي فقيه از قانون بيرون بيايد اين بحث تبديل به يك نظريه ميشود. 
در ادامه اين مناظره كوچكزاده با اشاره به يكي از اصول قانون اساسي كه مربوط به ولايت فقيه است اظهار داشت: طبق اين اصل قانون اساسي زمينه حكومت ولي فقيه را آماده ميكند و ولي بالاتر از قانون نميگويد و اين قانون در يد اوست. 
وي با طرح اين پرسش كه مشكل اصلي در خصوص ولايت فقيه چيست، گفت: مشكل اينجاست كه ما ولي فقيه را نميشناسيم زيرا اگر بدانيم كه وي چه شخصيتي دارد ديگر بسياري از اين مباحث را مطرح نخواهيم كرد. 
اين نماينده مردم در خانه ملت يادآور شد: در زمان خاتمي چه خوندلها به دل مقام معظم رهبري نكردند اما ايشان همواره از خاتمي حمايت ميكرد. 
كوچكزاده با اشاره به مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: ولي فقيه با نظر 90 نفر انتخاب ميشود كه حاضر نيستند حتي يك لحظه آخرت خود را فداي دنيا كنند و اين افراد ولي فقيه را شناخته و وي را قبول دارند. 
وي ادامه داد: بعضيها به ما ميگويند كه فلانكس را با طلحه مقايسه نكنيد اما خود ولي فقيه را با شاه مقايسه ميكنند. 
در ادامه اين مناظره دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير خطاب به شكوريراد اظهار داشت: دفتر تحكيم وحدت يك مجموعه اصيل دانشجويي است و در اينجا يك نشست سراسري با حضور بيش از 20 انجمن از دانشگاههاي مختلف كشور در حال برگزاري است. علاوه براينكه اين حضور از لحاظ تشكيلاتي مشكلي ندارد افراد حاضر در اين نشست طبق اساسنامه و مرامنامه اين دفتر فعاليت ميكنند. 
وي در ادامه سخنان خود خطاب به شكوريراد گفت: انتظار ما اين است كه شما مرزبندي خود را با كساني كه روزي در اين تشكيلات بوده و از صداي آمريكا سردرآوردند و دوستان شما نيز حامي آنها بودند، مشخص كنيد البته همين اقدامات دوستان شما باعث شد كه مجموعه دفتر تحكيم وحدت كه به امام (ره) و شهدا معتقد بود امروز به اينجا برسد. 
بعد از سخنان دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي امبيركبير، شكوريراد اظهار داشت: چرا امروز ميگوييد كه حوادث 4 ماه پس از انتخابات انقلاب مخملي بوده است. به هر حال اين سخن شما بايد دلايلي داشته باشد. 
وي ادامه داد: زماني كه شما از اين عنوان استفاده ميكنيد بايستي عنوان استفاده شده با موارد قبلي تطابق داشته باشد و وجه تشابهي نيز بايد بين آنها باشد. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت همچنين در پاسخ به اظهارنظر يكي از دانشجويان مبني براينكه افرادي كه داراي بصيرت بودند از صف جنبش سبز جدا شدند، گفت: بصيرت در كجا يافت ميشود در دانشگاهها كه خودتان جمعيت حاميان موسيقي و احمدينژاد را ميدانيد. 
وي اضافه كرد: بيايد و به بيمارستانها و دانشگاهها رفته و ببينيم چند نفر سبز و چند نفر نيز مخالفند. 
شكوريراد همچنين تصريح كرد: از افراد حاضر در شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در بدو تأسيس نيز در زمان حال 80 درصد سبز بوده و مابقي نيز مشخص نيست چه منشي دارند. 
در ادامه مناظره كوچكزاده با درخواست از دانشجويان مبني بر اينكه ديدگاههاي امام را بخوانند تأكيد كرد:شما بايستي به عنوان دانشجوي روشنفكر وظيفه خود بدانيد تا ديدگاههاي امام را مطالعه كنيد. 
وي ادامه داد: بايستي همه پديدههاي تاريخي را بشناسيم و هم خميني را شناخته و هم شاه را وگرنه حق هدايت جامعه را نداريم. 
اين نماينده مردم در خانه ملت با بيان اينكه دانشجويان بايستي صحفيه امام را خوانده و براي ديگران نيز نقل كنند خاطرنشان كرد: اين اقدام باعث ميشود كه يك امام مشابه برايتان نسازند همانطوري كه سالها امام حسيني مشابه براي مردم ساختند و در حالي كه مردم براي امام حسين (ع) گريه ميكردند هيچ اتفاقي در ميان آنها نميافتاد. 
كوچكزاده تصريح كرد: اگر حسين (ع) را به درستي نشناسيد يك امام وارونه به شما ميشناسانند و اگر امام خميني (ره) را به درستي نشناسيد خميني وارونه به شما ميدهند. 
وي از دانشجويان درخواست كرد كه پيام امام خميني (ره) در خصوص پذيرش قطعنامه 598 را بخوانند. 
كوچكزاده يادآور شد: اين نامه را خوانده و آنگاه ببينيد كه عدهاي قصد داشتند در مجلس به بهانه اين نامه رهبري را مجبور به مذاكره با آمريكا كنند. 
اين نماينده مردم در خانه ملت با ابراز انتقاد از اينكه شكوريراد راهپيمايي 22 بهمن را يك اردوكشي خياباني عنوان كرده بود، گفت: اين كار را نكنيد ما شما را دوست داريم آيا اين 22 بهمن همان اردوكشي كه مقام معظم رهبري گفته بود، است. 
شكوريراد خطاب به كوچكزاده گفت: نامه نمايندگان مجلس ششم به رهبري كه به امضاي 135 نماينده رسيد، دانشجويان بهتر است آن نامه را مطالعه كرده و قضاوت كنند. 
وي يادآور شد: اين نامه از سوي 135 نفر از نمايندگان مجلس و از سر دلسوزي براي جامعه نوشته شد اما متأسفانه به دليل امضاي اين نامه تعدادي از نمايندگان ردصلاحيت شدند. 
در ادامه مناظره شكوريراد در خصوص اظهارنظر يكي از دانشجويان مبني براينكه اگر شما تعداد حاميان جنبش سبز در روز 22 بهمن را زياد ميدانيد پس چرا آقاي موسوي، آقاي كروبي و آقاي خاتمي با آن وضع از راهپيمايي خارج شدند، گفت: سيستم اطلاعاتي و امنيتي كشور تمام امكانات خود را بسيج كرده و در مقابل حضور موسوي در راهپيمايي ايستاد. 
وي افزود: البته انتشار اين خبر طبق صحبتي كه بنده با نزديكان آقاي موسوي كردم دروغ است. 
شكوريراد در ادامه تصريح كرد: در خصوص روز عاشورا نيز تهمتهايي به مردم زده شد و اعلام كردند كه آنها آتش زده و توهين كردند در حالي كه اين خبر نيز دروغ بود. 
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در ادامه با اشاره به راهپيمايي 22 بهمن خاطرنشان كرد: بحمدالله در اين روز جمعيت زيادي در تأييد انقلاب اسلامي به صحنه آمدند و اين روز به هيچ گروه و دستهاي تعلق ندارد البته بنده نيز در اين راهپيمايي شركت كردم.
گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس