IRNON.com

سوالات بی جواب سال 88

 

چرا کسانی که سالها بر طبل احترام به رای مردم می کوبیدند، از سال 84 بدینسو همواره از هیچ تلاشی برای تحقیر ملت، تهمت به مردم رای دهنده، بی ارزش نشان دادن رای مردم و توسل به لویی جرگه، مشخص کردن رییس جمهور بدون انتخابات و تعیین آن در جلسات حزبی و خانوادگی و... کوتاهی ننموده اند؟ راستی کرامت انسانی- حقوق شهروندی و.. کجا رفت؟

 


پایان سال 88 برابر بود با پایان سالی دیگر از عمر انقلاب و ورود به سال دیگر از عمر آن. تحویل هر سال برای ما به منزله تحویل انقلاب به سال بعد است و هر سال که می گذرد، پا برجایی انقلاب بیش از پیش بر پوچ بودن خیالات خام مخملبافان و ضد انقلاببون صحه می گذارد.

سال 88 در حالی به اتمام رسید که متاسفانه به رغم تاکیدات جدی مقام معظم رهبری مبنی بر هوشیاری و قاطعیت در مقابل جریان فتنه، بسیاری به اصطلاح خواص انقلاب به هیچ وجه موضع جدی و قاطع در مقابل جریانی نگرفتند که به زعم خود در تلاش برای تغییر پایه های حکومتی نظام بود. حوادث بعد از انتخابات به خوبی نشان داد که هدف کاندید شکست خورده انتخابات بسیار فراتر از اختلافات جناحی یا سیاسی و درون نظام می باشد و این جریان سعی داشته از تجمعات خیابانی خود به اصطلاح از نظام جمهوری اسلامی باج بگیرد. سال 88 با بساری سوالات بی پاسخ به پایان رسید و متاسفانه خواص سقوط کرده نه تنها در محکومیت جریان دیکتاتوری کوتاهی کردند بلکه به انحاء مختلف و در مواردی نیز تلاش وافری برای احیاء این جریان و توجیه عملکرد آنان به صحنه آمدند. حوادث بعد از پیان انتخابات با شکوه 22 خرداد 88 به خوبی نشان داد که جریان معتقد به تساهل و تسامح سیاسی- معتقد به حاکمیت دموکراسی و رای مردم- تحمل مخالف و.. تنها در فضای انتزاعی و در حد کاربرد مقاله ای وکتابی و..به این مقولات پایبند است و از طرفی در قاموس لیبرالیسم، مخالف یعنی حزب مطبوعشان، دموکرسای یعمپنی رای به حزب مطبوعشان و..

جریان لیبرال و مدعی تحمل مخالف از سال 84 به این سو با انجام رفتارهای ضد دموکراتیک و دیکتاتور منشانه ای از خود نشان داد که تنها و تنها حفظ قدرت برای آنان اصل است و نرسیدن به قدرت می تواند عاملی مهم برای پشت پا زدن به مفاهیم بی ارزشی باشد که ساخته ذهن و روح قدرت طلب و خودخواه انسان مدرن است. تجمعات خیابانی بعد از انتخابات در حقیقت بروز عینی آتش خشم درونی سران فتنه ز رای مردم بود که اینگونه دامن منافع ملی و آبرو و حیثیت نظام را می برد.

اما سوالات بسیاری ذهن دلسوزان انقلاب را به خود مشغول کرده و عدم موضع گیری خواص دو پهلو و بعضا چند پهلو نیز بر این نگرانیها افزوده است. قبل از آن لازم می دانم جمله ای به زعم آقایان خشونت آمیز!!! از مرحوم آیت الله طالقانی نقل کنم : هر کس در مقابل این انقلاب قرار گیرد هلاک خواهد شد.

با بیان برخی از سوالات مهم در این نوشتار، از کلیه خوانندگان عزیز خواستاریم با جدیت به طرح این مسائل در فضای سیاسی جامعه بپردازند و تا اینکه پاسخ شفاف و قاطعی دریافت نکنند از این نهضت اعتراضی دست بر ندارند. متاسفانه بی توجهی به این مسائل باعث شده که به زعم برخی خوش خیالان بریده و وامانده بگوییم همه چیز تمام شده و آرام شده و.... به همین دلیل براحتی اجازه دهیم سران فتنه با اعلام آتش بس مصلحتی خود، به تجهیز دوباره مشغول شوند در حالیکه کوچکترین اثری از پشیمانی آنها از عملکرد ننگین و دیکتاتورمنشانه شان مشاهده نمی شود.

1- چرا مدعیان تساهل و تسامح که روزی هرگونه خشونت را محکوم می کردند و حتی دست به محکومیت مجازاتهای شرعی مانند قصاص – حد و.. می زدند، در مقابل خشونت سازماندهی شده و گسترده بعد از انتخابات سکوت کردند؟ چرا آنانی که زمانی آیت الله مصباح یزدی را به عنوان تئوریسین خوشنت معرفی می کردند، هیچگاه به محکومیت تئوریسین اصلی این خوشنتها اقدام نکردند؟ راستی خشونت در چه صورتی محکوم است؟

 

2- چرا کسانی که این روزها بنا بر مصلحتهای حزبی- مافیایی خود از یکسو و از سویی دیگر نجات دوستان سیاسی خود از هرگونه نقد، اعلام می کنند فضای جامعه باید از تهمت و دروغ به دور باشد- با تخریب نیروهای انقلاب و.. مخالفیم و.. از این دست اظهارنظرهای بی ارزشی که تنها به درد تیراول رسانه های می خورد، در مقابل تهمت گسترده موسوی، خاتمی، کروبی و.. به نظام مبنی بر بروز تقلب در سیستم انتخابات- تهمت به دستگاههای نظارتی انتخابات- تهمت به رهبر انقلاب مبنی بر سازماندهی انتخابات و... سکوت کردند؟ چرا در مقبل سیل تهمتهای امثال کروبی به نظام اسلامی سکوت کردند؟ مگر بعد از حوادث اول انقلاب به مانند آنچه بعد از انتخابات با شکوه خرداد88 رخ داد، فضای تخریب شخصیتها رخ نداد که اینگونه سکوت کرده اید؟ راستی در قاموس شما شخصیتهای نظام چه کسانی هستند؟ یاران امام کیستند؟ آیا نشنیده اید که امام خمینی فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؟ یادمان نمی رود که عالیجناب سرخپوش و خاکستری از لسان و قلمهای چه کسانی بیرون آمد ؟ آنموقع چه بر سر حضرت سردار سازندگی که نیاوردند؟ و کسی شماها را در فضای باز سیاسی!آنروز در دفاع سینه چاکانه از سردار ندید.! و ندیدیم شما حضرات اهل نقد بر دوستانتان باشید؟!!

 

3 موسوی- خاتمی و سیار اعوان و انصارشان به نظام تهمت تقلب زدند. در این پروژه لازم به ذکر است به 2 دسته تهمت زده شد وبه یک دسته دروغ گفته شد. مدعیان تقلب به نظام وسیستم نظارتی تهمت مهندسی آراء، به هواداران دکتر احمدی نژاد تهمت عدم رای دادن یا عدم شرکت در انتخابات زدند و به هوداران خود به دروغ گفتند که تقلب رخ داده و این دروغ به عنوان بزرگترین دورغ تاریخ ایران ثبت خواهد شد. چرا هیچ یک از این خواص دلسوز!! که تنها به درد تیتر رسانه های می خورند در مورد ارائه مدرک تقلب تا کنون موضع نگرفته اند؟ چرا تا کنون هیچ کس نسبت به اینکه مدعیان تقلب هنوز حتی یک مدرک ارائه نداده اند سکوت کرده اند؟ راستی مدارک تقلب کجا رفت؟ آیا اینکه فردی به واسطه حمایتهای مادی و معنوی برخی شخصیتها به راحتی به خود اجزه می دهد آبرو و حیثیت نظام را بازیچه امیال بچه گانه خود قرار دهد، نیاز به موضع گیری جدی خواص و به اصطلاح دلسوزان نظام نداشت؟

 

4- چرا کسانی که سالها بر طبل احترام به رای مردم می کوبیدند، از سال 84 بدینسو همواره از هیچ تلاشی برای تحقیر ملت، تهمت به مردم رای دهنده، بی ارزش نشان دادن رای مردم و توسل به لویی جرگه، مشخص کردن رییس جمهور بدون انتخابات و تعیین آن در جلسات حزبی و خانوادگی و... کوتاهی ننموده اند؟ راستی کرامت انسانی- حقوق شهروندی و.. کجا رفت؟

 

5- کسانی که همواره بر طبل قانونگرایی می کوبیدند، چرا از روز 22خرداد بدینسو خود تبدیل به بزرگترین قانون شکن تاریخ شدند؟ چرا برای مسائلی که در قانون راه حل داشتند، راههای غیر قانونی پیشنهاد دادید؟ چرا قانون را تنها زمانی خوب می دانید که به نفعتان باشد. در حقیقت فریاد بی قانونی از سوی شما به معنای نبود قانون دلخواهتان می باشد و بس. در کدام تبصره، بند و..قانون اساسی- مدنی و.. آمده است که تعیین رییس جمهور از راه برگزاری تجمعات خیابانی انجام شود؟ در کدام بند قانون آمده است که ابتدا به کسی تهمت بزنید( تهمت تقلب به نظام) و آنگاه به دنبال مدرک بگردید؟ مگر نمی دنید البینه علی المدعی؟ آیا رفتارهای شما دیگر تفاوتی با قانون چنگیز خان مغول دارد؟ مگر نظر مرجع تقلید مورد نظرتان را در مورد تجمعات غیر قانونی و تجمعات خشونت بار و مخل نظم و امنیت نشنیده اید؟

 

سؤال از آقای صانعی: چيزى كه در جامعه مفسده به بار مى آورد و يا باعث اختلال نظام اجتماعى مى شود، حكمش چيست؟

 

پاسخ: حرام است، و حرمتش قطع نظر از عظم و كبرش جزو بديهيات و ضروريات اسلام است، و عقل و نقل بر لزوم تركش متفق اند و هر امرى كه احتمال انجرار به اختلال نظام را بياورد، حرام و بايد از آن جلوگيرى شود. برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ایشان

 

6- سوال جدی ما این است چرا جریانی که همواره مخالف نقش مرجعیت و تقلید و.. بوده و حتی تقلید را کار میمون دانسته و مراجع را عامل ارتجاع و توجیه گر حکومتهای سرکوبگر دینی، از سال 84 بدینسو برای هجمه به دولت نهم برای یافتن جملاتی به زعم ایشان در مخالفت با دولت از سوی مراجع، خود را به آب و آتش می زدند؟ چرا سخن و قول مراجع برای آقایان تنها در اظهار مخالفت و نقد با برخی عملکردهای دولت ارزش دارد اما در امور مهم سیاسی و ارزشی به هیچ وجه نظرات آیت الله جوادی آملی- آیت الله مکارم شیرازی- آیت الله نوری همدانی و.. را منعکس و منتشر نمی کنید؟ راستی نه این است که برای جریان معتقد به تقلید میمونی، ارزش مراجع تنها در اظهاراتیست که خوشایند آقایان باشد؟

 

نتایج انتخابات 22 خرداد نشان داد که ملت ما به بلوغ سیاسی دست یافته که از اذهان کوچک خواص بی خاصیت بر نمی آید. سرعت حرکت قطار انقلاب و سرعت تحولات رخ داده به قدری سریع بوده که ذهان کوچک یارای تحلیل مسائلی به این عظمت و بزرگی را ندارند. مردم ایران اسلامی سالهاست که بیش از پیش به رهبر انقلاب نزدیک شده و حرفهای ایشان را بی واسطه می فهمند. دیگر نیازی به توصیه احزاب و شخصیتها به مردم برای حفظ انقلاب و نظام و.. نیست. انتخابات خرداد 88 توصیه جدی مردم به احزاب و خواص چند پهلو برای حفظ نظام بود. جایی که شعور سیاسی مردم بسیاری از خواص مردود را در شوک و بهت فرو برد. اینبار ملت ایران بازهم در غیاب مصلحت سنجها- خواص مردود و چند پهلو- خواص بی بصیرت- منفعت طلبان انقلابی نما و.. به وظیفه تاریخی خود عمل نمودند. به هر حال دلسوزان انقلاب و نظام به هیچ وجه فریب صحنه سازیهای رسانه های وابسته به جریان مافیایی زر و زور و تزویر در جهت القای آرامش کاذب در جامعه در جهت عدم مطالبه حقوق پایمال شده خود را نخورند و در هر محفل و مجلسی به طرح این مسائل اعتراضی خود نسبت به منفعت طلبان انقلابی نما بپردازند. بازیهای رسانه ای ما را از نقش عمارگونه خود غافل نکنند و با شکل گیری نهضت اعتراضی خود در سراسر کشور تا شنیدن پاسخ و موضعی قاطع از سکوت کردگان بی تدبیر و خواص بی بصیرت کوتاه نیاییم. افرادی از این دست که در زمانه سختی از انقلاب دست بر می دارند و به پستوهای خود پناه برده و در ایام خوشی انقلاب و ملت دوباره آفتابی می شوند را ب این جمله از ابوهریره بهتر می شناسیم:

.از ابوهریره پرسیده اند این چه روشی است که شما دارید،هم به طرف معاویه می روید و هم بطرف علی علیه السلام؟!! در جواب گفت : سفره معاویه چرب و شیرین است و نماز حضرت علی علیه السلام بسیار خوب و عالی!!!

 

 

 

مصطفي نمازيان