IRNON.com
پرگار؛ فتنه‌گري جديد بي بي سي فارسي در سالگرد انتخابات
 

در ادامه حمايت‌هاي بي دريغ شبكه بي بي سي فارسي از فتنه گران، اين شبكه برنامه‌اي را براي سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تدارك ديده است.


 

جوان آنلاين نوشت؛ شبكه بي بي سي كه در دوران انتخابات و حوادث بعد از آن به تريبون اصلي فتنه گران تبديل شده بود و بيانيه ها و برنامه اي سران فتنه را انعكاس ويژه اي مي داد، مجموعه برنامه‌اي را با عنوان "پرگار " براي سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با محوريت حمايت مجدد از جنبش سبز، تطهير سران آن، ايجاد موج جديدي از اتهامات عليه نظام و...بر روي آنتن خواهد برد. اين برنامه د ريكي ا زاستوديوهاي عربي شبكه بي بي سي درحال ساخت است.

نگاهي به فعاليت شبكه بي بي سي در دوران انتخابات بيانگرآن است كه اين شبكه قبل از انتخابات رويكرد خود را در كوتاه مدت با هدف تبليغ تحريم انتخابات آغاز كرده و با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات ،هدف آن تبليغ براي مشاركت گسترده با تاكيد بر ضرورت تغيير حاكميت تغيير بود و پس از اعلام نتايج و بعد از آن نيز القاي تقلب در نتايج انتخابات و دامن زدن به آشوب هاي را در دستور كار خود قرار داد.

همچنين رويكرد شبكه خبري بي بي سي فارسي و صداي آمريكا در حوادث سال 88 بر اساس مدل الماس خبري تحليل بود كه طي ان سعي مي شد كه پس از طرح يك خبراين شبكه به سرعت وارد مرحله تحليل و بازخورد شود. اين شبكه در همين زمينه برنامه اي مانند نوبت شما سعي كرد تا طرح بازخورد رويدادها را نيز جزئي از مسير اطلاع رساني و جريان سازي خود كند.

همچنين اين شبكه با استفاده بهينه از تاكتيك موزائيكي سعي در القاي بي طرفي به مخاطبان داخل و خارج كشوررا داشته و دارد.
در اين روش برخورد سياه و سفيدي با موضوع در يك برنامه كنار هم قرار مي گيرند و يك تركيب موزائيكي را ايجاد مي كند كه كه ميزان جانبداري در آن به نفع يك طرف موضوع در ظاهر كم است اما وجود دارد البته به حدي كه مخاطب عام قادر به تشخيص آگاهانه آن نيست اما در بلند مدت اين تاثير در ذهن ماندگار مي شود و بيشترين تاثير را در ذهن او ايجاد كرده، تا القاي بي طرفي كند.

زواياي اين تصورات كلي كه در حاشيه اين فضا ايجاد مي شود و در نهايت بسيار اندك، تصوير كلي آن را سياه و سفيد مي كند، براي تاثيرگذاري در ذهن مخاطب كافي است.

به گونه اي كه در يك شماي كلي كه از چيدن سفيد و سياه ها در كنار همديگر ايجاد مي شود، حجم بيشتر فضاي سياه يا سفيد، مي تواند ذهن خواننده را مملو از همان مسيري كند كه رسانه در نظر دارد آن را اعمال كند.