ناگفته های بهروز كريمي استاد شعبده بازی ایران از كريس آنجل و ديويد كاپرفيلد + بیوگرافی وی

ناگفته های بهروز كريمي استاد شعبده بازی ایران از كريس آنجل و ديويد كاپرفيلد
كارهاي كريس آنجل و ديويد كاپرفيلد نهي نميكنم، بلكه ميخواهم بگويم كه آنان همه از حقههاي شعبدهبازي استفاده ميكنند و قدرت ماورايي و فرازميني ندارند
به نقل از خانواده سبز، او براي اجراي برنامه از طرف انجمن شعبدهبازان و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و سفارتخانههاي كشورهاي كانادا، استراليا، سوئيس، اتريش، مالزي، روسيه، تركيه، نروژ، سوئد و... براي ايام خاص مثل دهه مباركه فجر، نيمهشعبان و... دعوت شده و به اجراي برنامه پرداخته است، اين هنرمند در سال 1991 مقام دوم شعبدهبازهاي جهان را كه در سوئيس برگزار شد از آن خود كرد. كريمي عضو رسمي و بينالمللي عروسكبازهاي آمريكاست، او همچنين عضو انجمن شعبدهبازهاي بينالمللي است و با ديويد كاپرفيلد همدوره بوده است، با دهان بسته حرف ميزند، با نگاهش شيشه را ترك مياندازد، قاشق و چنگال را خم ميكند، ليوان را با آب روي ديوار نگه ميدارد، با چشمان بسته رانندگي ميكند و...
از سويي ديگر در دو سال اخير، شخصي به نام «كريس آنجل» شعبدهباز بينالمللي به چنان شهرتي رسيد كه همه مردم دنيا از يكديگر ميپرسند، «آيا او يك انسان خارقالعاده است؟» به مناسبت نوروز تصميم گرفتيم با پدر شعبدهباز ايران بهروز كريمي (ملقب به پريستو) که تاکنون بيش از 4 هزار هنرجو را پرورش داده به گفتگو بنشينيم... او از خودش برايمان گفت، آنجل را نهي نكرد، اما اصرار داشت كه كارهاي او حقه است «اگر او الان نبض بيماران را نگه ميدارد، من پيش از اينكه «آنجل» به دنيا بيايد اين كار را ميكردم» (و برايمان اجرا كرد) و گفت پس من هم قدرت ماورايي دارم، اما اينگونه نيست، اينها تنها شعبدهبازي است، بخش جالب اين مصاحبه آنجا بود كه «بهروز كريمي» براي ما رازهاي «كريس آنجل» و «ديويد كاپرفيلد» را فاش كرد.
«كريس آنجل» كيست؟
از او ميپرسيم: پس از دو دههاي كه ديويد كاپرفيلد در دنيا با عبور از ديوار چين، فرار از زندان آلكاتراس با دستان بسته، پرواز در آسمان و همچنين غيب كردن مجسمه آزادي در نيويورك روي بورس بود، در يكي دو سال اخير «كريس آنجل» مطرحترين شعبدهباز دنياست و تمامي شبكههاي تلويزيوني از او برنامه نشان ميدهند و خيليها ميگويند او قدرت خارقالعاده و فرا زميني دارد، نظر شما چيست؟ دلمان ميخواهد درباره او براي خوانندگانمان بيشتر توضيح دهيد؟ كريمي ميگويد: «او اصليتي يوناني با نام كريستوفر نيكولاس دارد، او از توانمنديهاي خوبي در شعبدهبازي برخوردار است و از نظر جسمي هم خيلي عالي است، او تنها چند سال است كه در انجمن بينالمللي شعبدهبازهاي دنيا عضو ميباشد. اما او چگونه مطرح شد؟ يكسري از شعبدهبازهاي قديمي آمريكا كه زير سايه كاپرفيلد محو شده بودند و ميديدند به هيچ عنوان نميتوانند از او عبور كنند، متحد شدند تا او را زمين بزنند، براي اين كار هم نياز به يك شومن حرفهاي كه اتفاقا شعبدهبازي را هم خوب بلد باشد، داشتند، بنابراين «آنجل» را كشف كردند و برايش تبليغات ميليون دلاري انجام دادند. به نظر من او كارهاي خارقالعادهاي انجام نميدهد، كارهايي كه در گذشته شعبدهبازهاي قديمي و حرفهاي دنيا انجام ميدادند، با اضافه كردن تكنيكهاي دوربين انجام ميدهد، كارهاي در حال حاضر او را پيش از اين «ديويد بلين» انجام ميداد، يا اينكه الان ميبينم او نبض بيماران را متوقف ميكند، زماني كه او هنوز به دنيا نيامده بود، من اين كار را سالها پيش انجام ميدادم، كارهاي او غيرممكن نبود، من الان جلوي خودتان قاشق و چنگال را بدون اينكه دست بزنم، خم ميكنم (اين كار را بهروز كريمي انجام داد)... همين الان خودكار و ليوان محتوي آب را روي ديوار برايتان نگه ميدارم (اين كار را هم انجام داد)... همين الان نبضتان را متوقف ميكنم (اين كار را نيز انجام داد)...
براي مثال من تصميم دارم كاري را انجام بدهم كه تاكنون هيچ شعبدهبازي انجام نداده است (ميخ كفش را از سمت چپ داخل چشمم فرو ميكنم و از چشم راستم در ميآورم) البته امكاناتش را ندارم، فكر ميكنيد امكاناتي را كه به كريس آنجل ميدهند، در اختيار من است؟!
حقه دوربين است نه قدرت خارقالعاده
از او ميپرسيم، «اما خيليها كارهاي او را باور دارند»، او ميگويد: «كريس آنجل افراد را محو ميكند، مگر پيش از او ديويد كاپرفيلد اين كار را نكرد، همه شعبدهبازان حرفهاي ميتوانند اين كار را انجام دهند، شايد اين كار براي بيننده عادي باورنكردني و كاري عجيب باشد، اما براي ما مثل خوردن يك ليوان آب است. او راز اين کار را ميداند.،ضمن اينكه كارهايش با يك دوربين ضبط نميشود، روي استيج، برنامه زنده اجرا نميكند، دوربينهاي متعددي از او فيلمبرداري ميكنند و تماشاگران هم، همه از اعضاي گروه خود او هستند. ديويد كاپرفيلد وقتي كه مجسمه آزادي را محو كرد و يا از ديوار چين عبور ميكرد، گروه تصويربرداري او، از رازش باخبر بودند، ميخواهم بگويم كه حركت دوربينها به فريب بيننده كمك ميكند. كريس آنجل ميخواهد هم خودش را بد نام كند و هم به شعبده ضربه بزند، به نظر من دوام نميآورد و در آينده يك شومن ديگر رو دست او بلند ميشود و يا عدهاي گوش او را ميگيرند و مينشانند سر جايش... او شومن و بازيگر خوبي است و مردم از ديدن فيلمي كه بازي ميكند لذت ميبرند...» همين!!
او فوقالعاده است
كريمي ميگويد: البته قبول دارم كه كريس آنجل يك شعبدهباز فوقالعاده است كه استعداد فراواني هم در اين زمينه دارد و با كارهايي كه انجام داده باعث شده دوباره دور رقابت در دنياي شعبدهباز گرم شود اما بايد اشاره كنم كه او يك حقهباز حرفهاي است، او هيچگاه صحبتهاي حاشيهاي را كه درباره خودش است تكذيب نكرده، بلكه دوست دارد، اين تصورات ذهني از قدرت فرازمينياش بيشتر هم بشود، بنابراين با حقه و كلك ميخواهد به تعداد طرفدارانش اضافه كند.
شعبده چيست؟
ما چشم كسي را نميبنديم، ما جادو نميكنيم، ما از فيزيك، شيمي، رياضي، سرعت عمل و روانشناسي استفاده ميكنيم، تلفيق اينها ميشود، شعبدهبازي... حالا ميگويند طرف از ديوار چين رد شده، مگه ميشه كسي از ديوار چين رد بشه! من سالها قبل ادعا كردم كه مجسمه فردوسي در ميدان فردوسي را ناپديد ميكنم، برآورد كرديم كه براي انجام اين كار هليكوپتر احتياج داريم و بايد هفت، هشت ساعت هم ميدان را ببنديم، آن زمان رئيس وقت صدا و سيما به ما گفت چقدر بودجه احتياج داري، برآورد من 12 تا 14 ميليون بود، ماكتاش رو هم ساخته بودم، بعد آنها به من گفتند با اين بودجه، ميتوانيم يك سريال چند قسمتي بسازيم...
حقه جزيي از شعبدهبازي است
او در پاسخ به اين پرسش كه «با اين تفاسير كاپرفيلد هم مردم را فريب داده» ميگويد: «تفاوت كاپرفيلد در اين است كه او اجراهاي زنده بسياري داشته، كارهايش با يك دوربين ضبط شده، او هم با استفاده از نخهاي نامريي به پرواز در ميآيد، من هم اگر اين امكانات و جلوههاي ويژه در اختيارم باشد، اين كار را انجام ميدهم، اما در مورد «آنجل» بزرگنمايي شده است. معروفيت آنجل به خاطر كارهايش نبود، به خاطر حاشيههايش بود، مثلا لقبش را گذاشت «آنجل» كه نام يكي از حواريون حضرت مسيح(ع) بود، به معناي «فرشته»! كسي هم نيست بگويد تو كجايت شبيه فرشته است، با آن انگشتر، تيپ، قيافهات و لباسهاي شيطانيات، حتي نوع گريم صورت او در برنامههايش آدم را ياد شيطان مياندازد. همانهايي را كه به كرات در فيلمها ديديم... آنجل هم مثل كاپرفيلد با استفاده از نخها، طنابهاي نامريي و حركت نورها روي طناب، روي هوا راه ميرود، بيننده هم به قدرت او ايمان ميآورد، خب، اگر او اين كاره است، پس چرا با ماشين در سطح شهر عبور و مرور ميكند. باز هم ميگويم او قدرت ماورايي ندارد و تنها بازيگر خوبي است. شما ميدانيد، (رو به خبرنگار) خودت بارها ديدهاي من با نگاهم، كاري ميكنم شيشه ترك بخورد (نگارنده، بارها از نزديك شاهد اين ماجرا بوده) بارها از من پرسيدي، تو حتي شيشه را لمس نميكني، چگونه شيشه ترك ميخورد، خيلي سر بسته ميگويم، من ابزاري دارم كه در يك ثانيه كه تو حواست نيست، شيشه را ترك مياندازم و اين يك راز شعبدهبازي است كه به كسي ياد نميدهم، من سه بار اتوبان تهران – كرج را در دهه شصت با چشمان بسته رفتم، اين كار را در دنيا چند شعبدهباز ديگر هم انجام دادند، پس تو ميگويي، همه ما قدرت ماورايي و فرازميني داريم؟ نه اين طور نيست! من همين الان ميگويم اگر در اختيار من امكانات قرار دهند، حاضرم در بازي پرسپوليس – استقلال، مقابل چشمان 100 هزار آدم و 200 هزار چشم زير تريلي وسط ورزشگاه آزادي ناپديد شوم و بعد در جايي ديگر ظاهر شوم! آن هم تنها با شعبدهبازي نه قدرت ماورايي! آقايي بود به نام علي اكبري، چند سال پيش بيماران را دور خود جمع ميكرد و جلوي چشمان آنان عقربههاي ساعت را نگه ميداشت و مردم هم صلوات ميفرستادند، او شاگرد من بود، الان براي شما اين كار را انجام ميدهم (بهروز كريمي يك آهنرباي قوي در آستين پيراهن خود جاسازي كرد، سپس با حركات تردستي ذهنها را به سوي دستانش معطوف كرد. آن گاه مچ دستش را نزديك ساعت برد و عقربههاي ثانيهشمار در اثر نزديك شدن آهنربا از كار افتاد، منتهي اين كار را آنقدر سريع انجام داد كه متوجه نشديم چه كار كرد... (البته بعد توضيح داد) خب، شما به اين ميگوييد قدرت ماورايي؟
حقه كريس آنجل
او روي پارچهاي كه شيشه خرده فراوان روي آن ريخته ميخوابد و سپس يك غلتك از روي او رد ميشود، پيش از اين كه تصويربرداري شروع شود، آن قسمت از آسفالت را ميكنند و روي آن را با اسفنج سياه ميپوشانند، غلتك همين كه به اسفنج رسيد، اسفنج به داخل حفره ميرود و آنجل هم به همين شكل پايين ميرود... غلتك كه رد شد، اسفنج بالا ميآيد.
پرواز در آسمان: به من هم اگر امكانات بدهند، اين كار را انجام ميدهم، استفاده از نور و طنابهاي نامريي كه با برخورد نورهاي خاصي به شكلي نامريي ميشود، همان كاري كه 10 سال پيش كاپرفيلد هم انجام داد.
حركت روي آب: شيشهاي در استخر تعبيه شده كه رنگ آب استخر ميباشد و او روي آن شيشه راه ميرود.
آنجا كه انسان را دو تيكه ميكند: آن زن اصلا از دو پا معلول است و پا ندارد.
گربه را روي هوا مياندازد و گربه روي هوا ميايستد: صفحهاي شيشهاي با طناب نامريي به رنگ آسمان همان روز نصب شده و گربه با آن صفحه برخورد ميكند و ميايستد...
توضيح: تفاوت كار كريس آنجل با كاپرفيلد اين است، مردمي كه براي تماشا ميآيند، از نزديكان خود او هستند، ضمن اينكه كارهاي او زنده تصويربرداري نميشود، يعني ضبط ميشود و بعد هم تدوين... اما كاپرفيلد كارهاي تردستي و شعبده را كه باز هم ميگويم همه آنها حقه دوربين است، جلوي ديدگان مردم عادي و به شكل زنده اجرا ميكرد، جالب اينكه «كريس آنجل» هيچ گاه روي استيج نرفته است.
جادوگري در فوتبال
در سالهاي اخير بحث داغ حضور جادوگرها در فوتبال خيلي مطرح شده است. بايد اشاره كنم كه بارها از سوي چند باشگاه مطرح، به من پيشنهاد شد كه كنار تيمشان باشم... در صورتي كه واقعيت اينگونه نيست... نام باشگاهي را نميبرم، اما از من دعوت كرده بودند كه بروم و به بچهها روحيه بدهم، خب روحيه دادن من از طريق شعبدهبازيه! برم براشون يك سري شعبدهبازي كنم تا ذهنشون يك كمي آرامش پيدا كند. اما واقعيت اين است كه وقتي بازيكني چنين صحبتي ميشنود، ناخودآگاه روي او اثر خواهد داشت و قدرت تلقين به سراغ او ميآيد كه براي ما اتفاق خاصي توسط آن جادوگر كه در واقع يك شعبدهباز است، خواهد افتاد... من كاملا اين بحث را تكذيب ميكنم، اينها كلاهبرداري است.
فاش كردن رازهاي كاپرفيلد و آنجل
از او خواستيم، راز شعبدههاي مطرح كاپرفيلد و آنجل را برايمان فاش كند، ميگويد: با توجه به تكنيكهاي فيلمبرداري، بايد به شما بگويم كه گروه تصويربرداران هر دو شعبدهباز، از اين رازها باخبر هستند، من به صورت كلي براي شما ميگويم كه آنها چه كار ميكنند...
رازهاي ديويد كاپرفيلد
عبور از ديوار چين: به نزديك ديوار چين كه ميرود، ناگهان سايه ميشود و ميبينيم كه آن سايه از ديوار عبور ميكند، ديويد شخصي بدل دارد، خودش كه روبهروي ديوار چين ميايستد، دوربين ناگهان به سوي مردم ميرود، در صورتي كه ديويد زير يك صندلي كه از قبل تعبيه شده پنهان ميشود.
ناپديد كردن مجسمه آزادي در نيويورك: از قبل اتاقكي شيشهاي تعبيه شده كه شاهدان عيني را داخل آن راهنمايي ميكنند، اين اتاقك خيلي آرام در حال چرخش است، وقتي كه 180 درجه ميچرخد، ناگهان شاهدان و دوربين ميبينند كه جاي مجسمه آزادي خالي است، در صورتي كه قبلا ماكت آن شبيهسازي شده است و مردم به نقطهاي ديگر نگاه ميكنند كه پشت مجسمه آزادي واقعي هستند.
فرار از زندان آلكاتراس: ما شعبدهبازها ابزار كوچكي به نام «گيميك» داريم، چيزي مثل شاهكليد، همان چيزي كه قفلسازها دارند، اين وسيله هر قفلي را باز ميكند، البته كاپرفيلد به مانند يك بازيگر سينما و با حركات سريع دست، اين كار را انجام ميدهد...
توضيح: بهروز كريمي در پايان يك بار ديگر ميگويد: «كارهاي اين شعبدهبازان حرفهاي را نهي نميكنم، بلكه ميخواهم بگويم كه آنان همه از حقههاي شعبدهبازي استفاده ميكنند و قدرت ماورايي و فرازميني ندارند.»

بهروز کريمی ( با نام هنری پريستو )، در سال 1334 خورشيدی در شهر آبادان به دنيا آمد.
نخستين بار، در سن 8 سالگی با ديدن نمايش معرکه گيرها به هنر شعبده بازی گرايش پيدا کرد. از آن پس در کلاس درس برای همکلاس های خود به اجرای برنامه می پرداخت؛ تا آن که در سال 1348، بر اثر محدوديت های ايجاد شده به کشور ? کويت ? عزيمت نمود و پس از چندی به سيرک بين المللی راه يافت که منجر به ايجاد تحولی شگرف در زندگی هنری او گرديد.
وی در طول چنين سفرهايی علاوه بر کسب تجربيات فراوان، با ارائه کارهايی نو و منحصر به فرد ( که تنها در حيطه توانايی و استعدادهای خودش بود)، به عضويت ? انجمــن بيــن المــللی شعبـــده بــازان درآمد.
از بزرگترين افتخارات او می توان به کسب رتبه دوم جهانی ( در رشته منتال _ کمدی ) اشاره نمود. اين رقابت ها در سال 1991 تحت عنوان هجدهمين گردهمايی شعبده بازان جهان ، در شهر لوزان سوئيس و در حضور شعبده بازان بزرگی همچون ديويد کاپرفيلد بر پا شد.

پريستو، در حال حاضر عضو انجمن شعبده بازان کشورهای: آمريــــکا، انگليس، آلــــمان و فرانســـــه است و با شعبده بازان ايتــــاليايی، چيـــنی، ژاپـــنی، سوئـــدی، هنـکنگـی، هلنـــدی و ... مستقيماً ارتباط دارد.
بهروز کريمی که در مرکز هنرهای نمايشــی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز مشغول به فعاليت است، اينک ساکن تهران بوده و همگام با شعبده بازان مطرح جهان، پيوسته در حال اجرای نمايش های روز دنياست.
جالب است بدانيد که بهروز علاوه بر اشراف كامل به گونه های مختلف هنر شعبده و هيپنوتيزم به بازيگری، تقليد صدا و به ويژه عروسک گردانی آشنايی تمام دارد؛ همچنين پسر و برادران او نيز در زمينه هنر شعبده از مهارت کافی برخوردارند.
پريستو هنرجويان زيادی را تربيت و به عنوان شعبده باز به جامعه هنری معرفی نموده است که هم اکنون در سطح کشور و بعضاً بين الملل، به اجرای برنامه می پردازند.
تخصص: بازیگر ، عروسکگردان و شعبدهباز
نمایشها:
بازی در نمایش"یوسف و ذلیخا" به کارگردانی"فاضل اجبوری"؛ خوزستان ـ آبادان؛ 1347
بازی و کارگردانی بازیهای نمایشی و میان پرده نمایشی در تئاتر حافظ، آبادان؛ 1348
بازی وکارگردانی میان پرده نمایشی"ساحر" مدینه الملاحی کشور، کویت؛ 1349
بازی در نمایش"داماد قلابی" به کارگردانی"عباس سلیمی"؛ کاخ جوانان اصفهان؛ 1351
بازی در نمایش"دکتر قلابی" به کارگردانی"عباس سلیمی"؛ کاشان، یزد؛ 1352
بازی در نمایش"دروغ بزرگ" به کارگردانی"رضا صفایی"؛ الیگودرز ؛ 1352
بازی و کارگردانی بازیهای نمایشی و میان پرده نمایشی در تئاتر اصفهان؛ 1352
بازی و کارگردانی اجراهای Stage Hypnosis در داخل و خارج از کشور از سال 1352 تاکنون
اجرا و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در تالار باشگاههای نفت، اروند و بهمنشیر آبادان؛ 1353
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی تالار آمفی تئاتر پیشاهنگی، نوشهر؛ 1357
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی تالار آمفی تئاتر پیشاهنگی، کرج؛ 1359
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی و کمدی در تئاترهای دهقان ، پارس و جامه باربد لاله زار، تهران؛ 1360
بازی و کارگردانی نمایش"زورو"؛ تهران، آمفی تئاتر شهربازی ؛ 1360
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در هتل گلسار رشت؛ 1360
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تهران، حسینییه ارشاد؛ 1362
بازی در مجموعه تلویزیونی"طبل توخالی" به کارگردانی"احمد نجیب زاده"؛ شبکه(؟)؛ 1363
بازی در مجموعه تلویزیونی"حدس بزنید" به کارگردانی"علی شوقیان"؛ شبکه(؟)؛ 1363
بازی در مجموعه تلویزیونی"جنگ 64 " به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1364
طراحی جلوه های ویژه در فیلم سینمایی"جستجوگر" به کارگردانی"محمد متوسلانی"؛ 1365
طراحی و تهیه ماسک های حیوانات جنگلی برای فیلم سینمایی"ضیافت" به کارگردانی(؟)؛ 1365
بازی در مجموعه تلویزیونی"هوشیار و بیدار" به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1367
بازی و کارگرانی جنگ بزرگسال در مجموعه فرهنگی ولیعصر، تهران ؛ 1367
بازی در مجموعه تلویزیونی"کوکی" به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی" شبکه(؟)؛ 1367
بازی در مجموعه تلویزیونی"جنگ 68 " به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1368
بازی در نمایش"چراغ علاءالدین" به کارگردانی"سراج الدین حجازی"؛ تهران، تالار هنر ؛ 1368
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی ساری؛ 1368
بازی در میان پرده و بازیهای نمایشی به کارگردانی"صادق عبداللهی"؛ مشهد ؛ 1368
بازی در نمایش جنگ بزرگسال به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی" ؛ تهران، مجموعه فرهنگی چمران؛ 1368
کارگردانی و بازی در میان پرده و بازیهای نمایشی از سوی نهاد ریاست جمهوری در تالار وزارت امور اقتصادی، تهران ؛ 1369
ساخت فیلم مستند"رانندگی باچشم بسته از تهران تا کرج"؛ شبکه(؟) ؛ 1369
کارگردانی و بازی در میان پرده و بازیهای نمایشی بندر عباس، سینما بهمن؛ 1369
کارگردانی و بازی در میان پرده و بازیهای نمایشی زاهدان، سینما مهربان ؛ 1369
بازی در مجموعه تلویزیونی"بهار در بهار" به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1369
بازی در مجموعه تلویزیونی"جنگ هفته" به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1370
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی به مناسبت هفته وحدت، دبی، تالار باشگاه ایرانیان؛ 1370
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی، تهران، تالار انجمن حمایت از بیماران کلیوی؛ 1370
بازی در مجموعه تلویزیونی "جنگ شب" به کارگردانی"صادق عبداللهی و محمد اوزی"؛ شبکه(؟)؛ 1370
ساخت فیلم مستند"متوقف کردن نبض در بیمارستان امیراعلم"؛ شبکه(؟)؛ 1370
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی جهاد دانشگاهی، تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ 1371
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی در تالار همایشهای صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران ؛ 1371
بازی در مجموعه تلویزیونی"دیدنیها" شبکه 2  ؛ 1371
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی معاونت هنری ارشاد در تالار بیمارستان یاسر
تهران ؛ 1372
ساخت و تهیه پروژه" جنگ شادی" در موسسه رسانههای تصویری تهران؛ 1372
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی(؟)؛ تهران، تالار سینمای ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ 1373
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی گروهی از سوی مرکز هنرهای نمایشی در سومین
نمایشگاه بین المللی گل و گیاه از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تهران، مجموعه ورزشگاه بزرگ آزادی؛ 1373
بازی و کارگردانی بازیهای نمایشی؛ تهران، تالار ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ 1373
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در جشنواره تابستانی جزیره قشم؛ 1373
بازی و کارگردانی بازیهای نمایشی از سوی معاونت هنری ارشادجهت تقدیر از دانش آموزان ممتاز؛ تهران، تالار وحدت ؛ 1373
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی از سوی معاونت هنری ارشاد و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دانش آموزان و معلمان لبنانی؛ تهران، اردوگاه شهید آوینی؛ 1374
بازی در مجموعه تلویزیونی"جدی نگیرید" به کارگردانی صادق عبداللهی"؛ شبکه(؟)؛ 1374
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تهران، تالار آسایشگاه سالمندان کهریزک ؛ 1374
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تهران، تالار وحدت ؛ 1375
بازی و کارگردانی بازیهای نمایشی ازسوی معاونت هنری ارشاد و شهرداری جهت نمایندگان مجلس؛ تهران، فرهنگسرای بهمن 75
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی(؟)؛ تهران، تالار آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ 1375
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی؛ تهران، تالار آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ 1376
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی جشن نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ تهران، تالار بیمارستان روزبه؛ 1376
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج)؛ تهران، تالار آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ 1377
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی؛ قزاقستان ، تاشکند؛ 1377
طراحی جلوه های ویژه در فیلم سینمایی"جستجوگر" به کارگردانی"محمد متوسلانی"؛ 
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی بمناسبت نوروز 79 تالار کنزنیکتون لندن و شهر ولز England؛ 1379
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در جشنواره تابستانی جزیره کیش ؛ 1380
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در زمین ورزشی اراک ؛ 1380
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی در مجموعه تالارهای نفت اهواز ؛ 1380
مجری و کارگردان مجموعه تلویزیونی مسابقه"5*5 " سیمای جمهوری ایران مرکز خوزستان، اهواز؛ 1380
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی دانشگاه آزاد ( مراسم ازدواج دانشجویی)یزد؛ 1381
بازی در نمایش کمدی "عید نوروز" به کارگردانی"داوود فتحعلی بیگی" تالار کنزنیکتون London انگلستان؛ 1382
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی دانشگاه آزاد ( مراسم ازدواج دانشجویی) زابل ؛ 1383
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی از سوی دانشگاه آزاد ( مراسم ازدواج دانشجویی) زاهدان ؛ 1383
بازی در مجموعه تلویزیونی"بهار 25 " به کارگردانی"حسین فردرو"؛ شبکه(؟)؛ 1383
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی"جودی"؛ نروژ Norway ـ اسلو تالار Folket hus ؛ 1383
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی"جودی"؛ سوئد Goteborg تالار Lundby ؛ 1383
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی"جودی"؛ سوئد Stokholm تالار Solberg ؛ 1383
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی"جودی"؛ دانمارک Denmark Copenhagen  ؛ 1384
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی"جودی"؛ به مناسبت هفته نیروی انتظامی ـ پلیس امنیت،
تهران ؛ 1384
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی، شیراز؛ 1384
بازی و کارگردانی نمایش عروسکی(؟) چابهار، جشنواره تابستانی ؛ 1385
بازی و کارگردانی میان پرده و بازیهای نمایشی، گرگان؛ 1385
بازی و کارگردانی میان پرده نمایشی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر شهرستان لامرد، تالار سپاه پاسداران؛ 1386
اجرا در کلیه مراکز فرهنگی هنری ، سازمانها و نهادهای کشوری و لشکری
مجری و کارگردانی برنامه های هنری و تفریحی بمناسبت اعیاد ملی و مذهبی بطور مستمر در
داخل و خارج از کشور
توضیحات: 
اولین کارشناس رشته بازیهای نمایشی در ایران از انجمنهای: 
International Magicians Society (USA)
Association Francaise des Artistes Prestidigitateurs (France)
The International Brotherhood of Magicians (USA)
Supreme Magicians (England)
در حال دریافت مدرک کارشناس هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران .
مسئول مؤسسه هنری پریستو
مسئول کانون سرگرمیهای نمایشی
شرکت در مسابقات بین المللی شعبده بازی از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در لوزان
 Swissسوئیس؛ 1370
مسئول انتشار بولتن داخلی کانون سرگرمیهای نمایشی تهران ؛ 1383
دریافت لوح تقدیر از انجمن بیماران دیابتی کل کشور تهران ؛ 1384
دریافت لوح یادبود به مناسبت هفته نیروی انتظامی ـ پلیس امنیت تهران ؛ 1384
دریافت لوح سپاس از ششمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران برای(؟)؛ سال(؟) 
دریافت لوح یادبود از فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سلمان فارسی تهران ؛ سال(؟)
دریافت لوح یادبود از مجتمع معلولین و ؛ مندان بمناسبت ؛ گرد انقلاب اسلامی تهران ؛ سال(؟)
دریافت لوح یادبود از نخستین جشنواره بازیهای نمایشی تهران، تالار آزادی؛ سال(؟)
عضو مؤسسه عروسکی Axtell امریکا INTERNATIONAL PERFORMERS
عضو انجمن صنفی خبرنگاران کشور
تدریس و آموزش بازیهای نمایشی و شعبده بازی در برخی از نشریات کشور
تدریس و آموزش بازیهای نمایشی و شعبده بازی در سیمای جمهوری اسلامی ایران
تدریس و آموزش بازیهای نمایشی و شعبده بازی در برخی از وب سایتهای هنری
پایهگذار آموزش هنر و نمایش شعبدهبازی بصورت حضوری و مکاتبه ای در ایران
طراحی و ابداع حرف زدن با گویشهای مختلف با دهان بسته به جای عروسک
فعالیت در رادیو تلویزیون به طور مستمر
دریافت لوح تقدیر از کلوپ شعبده بازان انگلیس؛ 1359
دریافت لوح تقدیر از انجمن شعبده بازان امریکا؛ 1361
تدریس و آموزش بازیهای نمایشی در مجتمع جانبازان بنیاد شهید واحد فرهنگی تهران؛ 1362
دریافت لوح تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی بمناسبت افتتاح ترمینال 4 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تهران ؛ 1362
دریافت مدال یاد بود و لوح تقدیر از هفتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1364
دریافت مدال یاد بود و لوح تقدیر از هشتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1365
عضو انجمن بازیگران و شعبده بازان فرانسه ؛ 1366
تأسیس آموزشگاه هنری پریستو تهران ؛ 1368
انتشار پنج جلد جزوه آموزشی ( بازیهای نمایشی ) تهران ؛ 1369
دریافت لوح سپاس از نهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1369
دریافت لوح یادبود از باشگاه فرهنگیان ایران در دبی Dubai بمناسبت هفته وحدت برای(؟)؛ 1370
مسئول بخش بازیهای نمایشی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران ؛ 1371
دریافت لوح یادبود از یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1371
دریافت لوح یادبود از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران تهران برای(؟)؛ 1371
مسئول بخش بازیهای نمایشی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران ؛ 1372
شرکت در کنوانسیون شعبده بازان بین المللی در کانادا از سوی معاونت هنری ارشاد ؛ 1372
شرکت در کنوانسیون شعبده بازان بین المللی در استرالیا از سوی معاونت هنری ارشاد ؛ 1372
دریافت لوح یادبود از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1372
دریافت لوح یاد بود به مناسبت هفته فرهنگی هنری بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برای(؟)؛ 1372
ویرایش کتاب"اسرار هودینی"؛ تهران؛ 1372
مسئول بخش بازی های نمایشی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران ؛ 1373
دریافت لوح یادبود از سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1373
مسئول بخش بازیهای نمایشی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران ؛ 1374
دریافت لوح یادبود از چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1374
مسئول بخش بازیهای نمایشی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران ؛ 1375
ابلاغ یک ساله به سمت مسئول کانون سرگرمیهای نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی
تهران ؛ 1375
سرپرست گروه های سرگرمی و نمایشی سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد جانبازان از سوی
مرکز هنرهای نمایشی تهران ؛ 1375
دریافت لوح تقدیر از انجمن شعبده بازان بین المللی امریکا ؛ 1375
دریافت لوح یادبود از پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1375
دریافت لوح یادبود از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت
ولادت حضرت فاطمه (س) تهران ؛ 1375
دریافت دیپلم افتخار از یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر تهران برای(؟)؛ 1376
ابلاغ یک ساله به سمت مسئول کانون سرگرمیهای نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی
تهران ؛ 1376
دریافت لوح یادبود از کمیته امداد امام خمینی (ره) تهران ؛ 1376
دریافت لوح یادبود از سازمان میراث فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران ؛ 1377
ابلاغ یک ساله به سمت مسئول کانون سرگرمیهای نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی
تهران ؛ 1381
ابلاغ سه ساله به سمت مسئول کانون سرگرمیهای نمایشی از سوی مرکز هنرهای نمایشی
تهران ؛ 1382 www.behrooz.ir