بازی زیبا و سه بعدی High Speed 3Dبا فرمت جاوا
...............................
...............................
.............................
مقامهاي سازمان بهداشت جهاني با اعلام مرحله 5 وضعيت هشدار اعلام كردند كه شيوع جهاني آنفلوانزاي خوكي امري حتمي خواهد بود و در حاليكه به نظر مي رسد شيوع اين بيماري در مركز انتشار آن به ثبات رسيده است اما در اروپا هنوز هم در حال گسترش است.
مكزيك كه موارد تأييد شده ابتلا به اين بيماري در آن به 99 نفر و 8 قرباني رسيده است تدابير شديدي را براي مهار آن در دست اجرا دارد و به نظر مي رسد با اجراي آنها شيوع اين بيماري در اين كشور به نوعي ثبات رسيده است.
اما سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد كه تهديد جهاني اين بيماري به حدي است كه نبايد تلاشها براي توليد واكسني عليه اين ويروس متوقف شود.
مارگارت چان دبير كل اين سازمان در ژنو اعلام كرد: " در جريان يك اپيدمي جهاني نوع بشر در تهديد قرار دارد. ما اكنون همه جوابها را در دست نداريم اما اميدواريم به آنها برسيم. "
اين اولين بار بود كه سازمان بهداشت جهاني وضعيت هشدار خود را به مرحله 5 ارتقا مي داد كه يك مرحله مانده تا وضعيت قرمز است و نشان دهنده اينكه اپيدمي جهاني اين بيماري حتمي است. ...................
با توجه به بررسيهاي دانشمندان فضايي كشورمان، ورود ماهواره اميد به جو غليظ مناطق غربي آمريكاي جنوبي و اقيانوس آرام گزارش شده است.
به نقل از مركز تبليغات سفير اميد، همانگونه كه در زمان پرتاب ماهواره ملي اميد اعلام شد، با توجه به مدار ماهواره در لحظه تزريق، عمرمداري ماهواره ملي اميد حدود 3 ماه تخمين زده شده بود.
ماهواره ملي اميد در تاريخ 14 بهمن 1387 توسط پرتابگر بومي داخلي سفير 2 با موفقيت كامل به مدار پرتاب و ماموريت خود را آغاز كرد كه مطابق محاسبات ميبايستي در نيمه اول ارديبهشت 1388 عمر مداري آن به سر آيد.
به كمك علم مكانيك مدارهاي فضايي و مشاهدات روزانه موقعيت مداري ماهواره، محدوده ورود ماهواره به جو غليظ مناطق غربي آمريكاي جنوبي و اقيانوس آرام گزارش شده است و عدم مشاهده ماهواره بعد از تاريخ 5/2/1388، نشانگر پايان عمر مداري ماهواره در اين تاريخ است. .............
حضرت زينب كبري (س) در 5 جمادي الاول سال 5 هجري قمري به دنيا آمد و در 15رجب سال 63 هجري رحلت يافت.
حضرت زينب كبري (س) در 5 جمادي الاول سال 5 هجري قمري به دنيا آمد و در 15رجب سال 63 هجري رحلت يافت. همان بانويي كه استوار و مقاوم به دفاع از حق و تهاجم به ستم پرداخت و ناروايي امويان را افشا نمود و با تازيانه كلماتش در دل كارگزاران يزيد هراس افكند, كوله بار اسارت را بر دوش كشيد و كارواني را كه لطف خدا بدرقه آن بود از شهري به شهري ديگر هدايت كرد و در صيانت از نهضت عاشورا كوشيد. بانويي كه به هيچ ذلتي تن نداد و نمونه آشكاري از انسانيت و پرهيزگاري گشت و در رسانيدن پيام امام سوم كوتاهى نكرد.
حضرت زينب (س) بزرگ بانوي جهان اسلام، بيدادگر و ادامه دهنده حادثه عاشورا و دارنده دانشهاي دو جهان و به گفته امام سجاد (ع): " داناي بدون آموزگار و فهميده بدون فهماننده " بود. .....................
حضرت آيتالله خامنهاي بصراحت سال 88 را مبدايي براي حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف ناميدند نه سال اصلاح الگوي مصرف. ايشان ضمن انتقاد از برداشتهاي نادرست از اين نام فرمودند: اين اصلاح كاري نيست كه به يكباره و يكساله انجام شود و سالها طول ميكشد.
با ناميدن سال 88 به سال «اصلاح الگوي مصرف»، اين روزها هر سازمان، وزارتخانه و موسسهاي از آمادگي براي اصلاح الگوي مصرف در حوزه عملكرد خود خبر ميدهد. در حالي كه مرور اخبار جاري نشان ميدهد اصلاح اين الگو در برخي موارد با برداشتهاي نادرست و گاهي ناقص همراه است. اين برداشتها در نخستين روزهاي شروع سال كاري، حتي رهبر انقلاب را به واكنش واداشت. حضرت آيتالله خامنهاي بصراحت سال 88 را مبدايي براي حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف ناميدند نه سال اصلاح الگوي مصرف. ايشان ضمن انتقاد از برداشتهاي نادرست از اين نام فرمودند: اين اصلاح كاري نيست كه به يكباره و يكساله انجام شود و سالها طول ميكشد.
اين سخنان در حالي مطرح ميشود كه برخي كارشناسان، مديران و مسوولان از مفهوم اصلاح الگوي مصرف دچار كجفهمي شدهاند، حتي در بسياري موارد اين برداشتهاي نادرست به حركتهاي عوامفريبانه و برنامههاي ضربتي و بدون كارشناسي منجر شده است. وجود زمزمههايي مبني بر حذف اضافه كار و برخي مزايا در جمعي از موسسات دولتي و غيردولتي از جمله چنين برنامههايي است. .........................
عمومي ترين و ساده ترين طريقت در اثبات وجود خداوند برهاني است كه از آن به برهان نظم يا غايت شناختي ياد مي كنند. معمول ترين ادله بر وجود خداوند در تمامي اديان و مذاهب الهي در طول تاريخ همواره برهان نظم بوده است.
مقدمه
عمومي ترين و ساده ترين طريقت در اثبات وجود خداوند برهاني است كه از آن به برهان نظم يا غايت شناختي ياد مي كنند. معمول ترين ادله بر وجود خداوند در تمامي اديان و مذاهب الهي در طول تاريخ همواره برهان نظم بوده است. از اين رو چه در تفكر اسلامي و چه در تفكر غربي مناظرات و جدلهاي فراواني حول اين برهان شده است.
بسياري بر اين اعتقادند كه برهان نظم اساسا يك برهان فلسفي نيست بلكه ريشه و پايه ي تجربي دارد. زيرا اساس شكل گيري برهان نظم را روش تمثيل مي دانند. از اينرو ادله ي نظم را داراي استحكام كمتري نسبت به ساير براهين خداشناختي مي دانند.
ويليام پالي معاون اسقف كارليسل و فيلسوف برجسته ي قرن هجدهم برهان نظم را در كتاب " الاهيات طبيعي " اينگونه تقرير كرده است:
" فرض كنيد در حال عبور از صحرايي پاي من به سنگي برخورد كند و با اين سوال رو برو شوم كه چگونه اين سنگ در آنجا قرار گرفته است. ممكن است پاسخ دهم كه تا آنجا كه من مي دانم، اين سنگ همواره اينجا بوده است. احتمالا اثبات نامعقول بودن اين پاسخ چندان آسان نخواهد بود. اما فرض كنيد كه بر روي زمين ساعتي يافته ام و بايد بررسي شود كه بودن ساعت در آن مكان چگونه اتفاق افتاده است. ...............................
اين امر پيش از آنكه به برنامههاي تلويزيون ارتباط پيدا كند به آن «جادوي پنهان» يا «بار ناخودآگاه» ارتباط دارد كه در ذات تلويزيون نهفته است و اينكه نظام زندگي ما اكنون ضرباهنگ خويش را نه از «دين» كه از «تكنولوژي» ميگيرد.
*تلويزيون و سينما به مثابه رسانه گروهي:(1)
جادوي پنهان و خلسه نارسيستي
يكي از احكام مشهوري كه دربارهي سينما و تلويزيون عنوان ميشود اين است كه «اينها ظرفهايي هستند كه هر مظروفي را ميپذيرند؛ اينها «ابزار» هستند و اين ما هستيم كه بايد از اين ابزار درست استفاده كنيم». … و كسي هم از خود نميپرسد كه اگر اينچنين بود، چرا ما بعد از يازده سال از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران هنوز نتوانستهايم از تلويزيون و سينما آنچنان كه شايسته است استفاده كنيم.
بنده هرگز صلاح نميدانم كه براي اقامهي حجت و دليل به گفتار غربيها متوسل شوم، چراكه از يك سو اعتقاد دارم آنها خود قادر به شناخت حقيقي خود و جامعهي خود نيستند و از سوي ديگر، هرچه را كه از قول آنها ذكر كنيم باز هم هستند كساني كه در همان باب اقوالي كاملاً مخالف بر زبان و قلم خويش راندهاند، زيرا كه تفرقه و تشتت آرا از لوازم ذاتي و لاينفك تمدن غرب است. اما با اين همه، اكنون قصد دارم كه محور اصلي مباحث اين مقاله را سخناني قرار دهم كه مارشال مك لوهان(1) در باب «رسانهها و پيام» گفته است. .................
يكى از اظهارات فريبندهاى كه بسيار شنيده مىشود اينست كه: "عقيده هركس براى خودش محترم است ". اين گفته بصورت يك اصل محكم لايتغير و معيار مطلقى مطرح مىشود كه واجب الاتّباع است و جاى هيچگونه ترديدى در آن وجود ندارد. امّا براستى آيا "عقيده هركس براى خودش محترم است "؟
قسمت دوم:
"مرورى بر مبانى حاكميت سياسى در اسلام " عنوان سلسله مقالاتى است كه به لطف و عنايت الهى از شماره گذشته آغاز به درج آن نموديم. تحت اين عنوان مباحث مهمّى چون "رأى اكثريت "، "آزادى عقيده "، "دموكراسى " و...، از دريچه معارف اسلام مورد مطالعه و ارزيابى قرار خواهند گرفت. مقاله حاضر ادامه بحث گذشته پيرامون "رأى اكثريت " مىباشد.
مردم، يكى از اركان سه گانه "عهدِ ولايت "
امّا از سوى ديگر، آنچه مذكور افتاد نبايد باعث غفلت ما از اين معنا شود كه هرچند رأى و نظر اكثريت مردم اكثراً بر حقّ منطبق نيست، امّا بهر تقدير مردم يكى از سه ركن اساسى "عهد " ى هستند كه بايد به تثبيت "حقّ " و "استقرار حكومت عدل " و "خلافت حقه " بيانجامد. در روش سياسى اسلام، اين يك اصل است كه حتى براى آنكه امام مفترض الطّاعه و معصوم و وصىّ بلافصلِ رسول خدا(ص) مسندِ خلافت ظاهرى را نيز صاحب شود، بيعت مردم ضرورى است. ....................
پرتقالهاي منتسب به اسرائيل توسط يكي از معروفترين واردكنندگان ميوه كشور و براي انتقام گرفتن از دولت وارد بازار شده بود.
به نقل از جهان، طي هفته گذشته در اقدامي مشكوك، نوعي پرتقال در برخي ميوه فروشيهاي تهران و كرج توزيع و روي آن يك علامت تجاري مربوط به شركتهاي اسرائيلي درج شده بود.
در همين رابطه معاون وزير بازرگاني گفت: پرتقالهاي توزيع شده در كشور چين توليد و با آرم جعلي شركتهاي صهيونيستي در برخي مناطق توزيع شده است.
برپايه اين گزارش، "الف " كه از بزرگترين واردكنندگان موز به كشور است، چندي پيش به دليل گرانفروشي موز از سوي دولت مبلغ پنج ميليارد تومان جريمه شده بود كه براي ضربه زدن سياسي و جبران خسارت و به زعم خود انتقام از دولت، پرتقالهاي چيني را به نام اسرائيلي وارد بازار كرد.
گفتني است اين پرتقالها در بخشهايي از تهران توزيع و به سرعت توسط مردم و برخي از فروشندگان جمع آوري شد.